نوسان صعودی قیمت درهم امارات و لیر ترکیه/ روی خوش بازار مسکن دبی به سرمایه‌گذاران

نوسان صعودی قیمت درهم امارات و لیر ترکیه/ روی خوش بازار مسکن دبی به سرمایه‌گذاران
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز:‌ امروز در بازار ارز قیمت‌ها بالا رفت و درهم امارات در جریان خرید و فروش‌های بازار تهران شیب صعودی را تجربه کرده است و در محدوده 16 هزار و 430 تومان قرار گرفت تا رشد 113 تومانی داشته باشد.

به گزارش اقتصادنیوز، وضعیت بازارهای کشورهای محبوب و پرتردد همواره در کانون توجه مسافران یا مهاجران قرار دارد و بسیاری با رصد دقیق نوسانات قیمت‌ها در بازارهای یاد شده، برنامه‌ریزی‌های خود را برای سفر یا سکونت دائم در کشور موردنظر خود انجام می دهند. در این میان بازار مسکن را می‌توان پس از بازار کار، مهم‌ترین حوزه‌ای دانست که مدنظر افراد برای اقامت یا سفرهای طولانی قرار دارد. اهمیت این موضوع عاملی شد تا در دور دنیای امروز مروری سری به بازار مسکن دبی بزنیم؛ شهری که همواره یکی از انتخاب های ایرانیان برای گذران ادامه زندگی یا سفر محسوب می شود و سالانه میزبان بسیاری از هموطنان است.

گزارش های منتشر شده درباره بازار مسکن دبی حکایت از روند مثبت این بازار دارد. براساس آخرین آمارها بخش املاک و مستغلات دبی چشم انداز مثبتی را در فصل تجاری 2024-2025 پیش رو دارد و با «فروش قوی»، «افزایش ارزش املاک» و «جذب سریع موجودی جدید» انتظار می‌رود روند فعلی ادامه دار باشد.

تحلیلگران Elite Merit Real Estate همچنین رشد پایدار در کل بازار املاک امارات متحده عربی را پیش‌بینی می‌کنند که با تقاضای قوی در بخش‌های مختلف، حجم قابل‌توجه ساخت و سازهای جدید و ادغام فناوری‌های پیشرفته پشتیبانی می‌شود. انتظار می رود این رشد توسط سرمایه گذاران داخلی و بین المللی حمایت شود که نشان دهنده انعطاف پذیری بازار و اهمیت استراتژیک در منطقه است.

بازار املاک و مستغلات دبی در سال 2024 از نظر حجم و ارزش فروش رکورد زد و در جولای، فروش املاک به رقم چشمگیر 49.6 میلیارد درهم (13.5 میلیارد دلار) رسید که نشان دهنده افزایش 31.63 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2023 است.

این افزایش تا حد زیادی به برای املاک لوکس، به ویژه در مکان‌های پرطرفدار مانند پالم جمیرا مرتبط بود. تنها در نیمه اول سال 2024 بیش از 43 هزار معامله ملکی به ارزش تقریبی 122.9 میلیارد درهم در بازار دبی انجام شد که نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته است. این رشد تا حدی به دلیل جذب سریع موجودی جدید است، به طوری که 80 درصد از واحدهای راه اندازی شده از سال 2022 تاکنون فروخته شده است.

انتظار می رود حدود 41 هزار واحد در سال 2025 و 42 هزار واحد در سال 2026 در دبی به بهره برداری برسد که در مقایسه با سال 2024، افزایش 80 درصدی خواهد داشت. این افزایش حجم ساخت و ساز فارغ از آنکه زمینه ساز جذب خریداران و سرمایه گذاران خواهد شد، آسیب تثبیت و کاهش قیمت املاک را به همراه دارد.

از جمله نکات جالب توجه درباره بازار مسکن دبی، به روز بودن آن است. ادغام هوش مصنوعی (AI) و پلتفرم‌های دیجیتال، نحوه بازاریابی و فروش املاک را متحول کرده است و ابزارهایی مانند تورهای مجازی، پلان های سه بعدی و تحلیل های بازار مبتنی بر هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به استانداردهای این بازار هستند. حال اگر شما هم وسوسه شده اید تا سری به بازار مسکن دبی بزنید؛ بهتر است دست نگه دارید و قبل از هر اقدامی، از قیمت یکی از مهم ترین مولفه های هر سفر، یعنی قیمت ارز رسمی کشور مقصد آگاه شوید.

قیمت درهم امارات امروز 2 مهر 1403

امروز قیمت درهم امارات در جریان خرید و فروش های بازار تهران شیب صعودی را تجربه کرده است و در محدوده 16 هزار و 430 تومان قرار گرفت تا رشد 113 تومانی داشته باشد.

نرخ امروز لیر ترکیه

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات امروز بازار 10 تومان بالا رفت و به 1750 تومان رسید تا در مرز مهم و حساس قرار بگیرد.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان در بازار

ریال عمان هم امروز در بازار ارز تهران بر مدار افزایش قیمت حرکت کرد و 570 تومان گران شد. ارزش هر ریال در پایان امروز به 155840 تومان رسید.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2،6 رسیده است.

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق هم امروز همانند عادت همیشگی خود حرکت کرد و معاملات را در حالی سپری کرد که بدون تغییر نسبت به روز گذشته 45 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

دینار عراق

قیمت منات آذربایجان امروز

منات آذربایجان هم بازار را با روند صعودی آغاز کرد و به پایان رساند. ارزش منات امروز به 35160 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته رشد 130 تومانی داشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان

کم نوسان ترین ارز مورد معامله در بازار تهران هم امروز اسیر جو افزایشی حاکم بر بازار تهران شد و شیب صعودی را در پیش گرفت. قیمت درام ارمنستان در پایان معاملات امروز 155 تومان خرید و فروش شد.

لاری گرجستان

قیمت امروز لاری گرجستان

امروز در آخرین مقصد اروپایی دور دنیا یعنی گرجستان شاهد رشد قیمت لاری بودیم. ارزش هر لاری عصر امروز 130 تومان پایین آمد تا با نرخ 22170 تومان به کار خود پایان دهد.

نرخ امروز بات تایلند

بات تایلند هم نخستین روز هفته را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته 20 تومان بالا رفت و 1811 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت رینگیت مالزی

امروز قیمت رینگیت مالزی هم در بازار ارز تهران بر مدار افزایش آغاز به کار کرد و پیش رفت تا در مقایسه با روز پیش 14230 تومان خرید و فروش شد. ارزش هر رینگیت 70 تومان افزایش داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از نوسان افزایشی قیمت‌ها در محدوده رنج حکایت دارد؛ روندی که به عقیده معامله گران ناشی از عدم نوسان محسوس قیمت دلار در جریان معاملات بازار است.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *