نهنگ مرموز بیت کوین پس از یک دهه سکوت، میلیون‌ها دلار را به صرافی منتقل کرد!

نهنگ مرموز بیت کوین پس از یک دهه سکوت، میلیون‌ها دلار را به صرافی منتقل کرد!
خلاصه اخبار

بیش از ۳.۵ میلیون دلار بیت‌ کوین که از سال ۲۰۰۹ هولد شده بود، از کیف پول نهنگی قدیمی، به صرافی کراکن (Kraken) منتقل شد. در ابتدای کار، ساتوشی ناکاموتو بود که بیت‌ کوین را ایجاد کرد و شروع خوبی هم بود، اما در همین شروع کار، افراد زیادی از آن استفاده نمی‌کردند. به همین …

بیش از 3.5 میلیون دلار بیت‌ کوین که از سال 2009 هولد شده بود، از کیف پول نهنگی قدیمی، به صرافی کراکن (Kraken) منتقل شد.

در ابتدای کار، ساتوشی ناکاموتو بود که بیت‌ کوین را ایجاد کرد و شروع خوبی هم بود، اما در همین شروع کار، افراد زیادی از آن استفاده نمی‌کردند. به همین دلیل هم امروزه کمی عجیب به نظر می‌رسد که شخصی که تنها یک ماه پس از ایجاد بیت‌ کوین، مقدار زیادی از آن را استخراج کرده، حالا بیش از یک دهه دست‌ نزدن به این دارایی‌اش، بخش بزرگی از آن را به صرافی ارز دیجیتال منتقل کند.

بر اساس داده‌های بلاکچین، نهنگ قدیمی بیت‌ کوین که توسط شرکت تحلیلی آرکهام اینتلیجنس (Arkham Intelligence) شناسایی شده، بیت‌ کوین‌هایی به ارزش حدود 3.6 میلیون دلار را به صرافی Kraken منتقل کرده است. این هولدر مرموز در حال حاضر بیش از 1189 بیت‌کوین دارد که ارزش آن‌ها با قیمت‌های امروز به نزدیک 77 میلیون دلار می‌رسد.

توییت آرکهام اینتلیجنس

آرکهام اینتلیجنس اولین بار، یک ماه پیش، در شبکه اجتماعی X (که قبلاً توییتر نام داشت) به این نهنگ اشاره کرد، یعنی درست زمانی که او بیت‌ کوین‌های خود را پس از 10 سال به Kraken منتقل کرد؛ این نهنگ روز پنج‌شنبه نیز بخش دیگری از بیت‌ کوین‌های خود، به ارزش 5 BTC، را به این صرافی ارسال کرد. کوین‌های این نهنگ، دقیقاً پس از راه‌اندازی شبکه بیت‌کوین در ژانویه 2009، زمانی که اولین بلاک جنسیس توسط خالق مرموز بیت‌ کوین، ساتوشی ناکاموتو، استخراج شد، در دوره‌ای به نام دوره ساتوشی استخراج شده‌اند.

در اصطلاح دنیای ارزهای دیجیتال، نهنگ به فرد یا نهادی اطلاق می‌شود که دارای مقادیر زیادی بیت‌ کوین است و معمولاً دارایی خود را برای مدت‌های طولانی جابجا نمی‌کنند. ارزش بیت‌کوین‌های نهنگ داستان ما، در طول 10 سال گذشته بیش از 16,700 درصد افزایش یافته است.

حرکت‌های بزرگ نهنگ‌ها همیشه می‌تواند سرمایه‌گذاران را نگران کند، چرا که برخی آن را نشانه‌ای از فروش و نقدکردن دارایی‌های نهنگ می‌دانند. با توجه به اینکه بازار بیت‌ کوین نسبت به استانداردهای مالی سنتی هنوز غیرنقد محسوب می‌شود، فروش‌های بزرگ می‌تواند تاثیر منفی قابل‌توجهی بر قیمت BTC بگذارد.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *