نماد ETF اتریوم فرانکلین تمپلتون در فهرست DTCC قرار گرفت

نماد ETF اتریوم فرانکلین تمپلتون در فهرست DTCC قرار گرفت
خلاصه اخبار

پیش از تایید شدن ETFهای اسپات بیت کوین، اخباری از لیست شدن نماد این صندوق‌ها در وب سایت DTCC منتشر می‌شد. این بار شرکت فرانکلین تمپلتون نماد ETF درخواستی خود را در فهرست این وب سایت قرار داده است. ماجرا چیست و آیا داستان ETFهای بیت کوین تکرار خواهد شد؟ لیست شدن ETF اتریوم فرانکلین …

پیش از تایید شدن ETFهای اسپات بیت کوین، اخباری از لیست شدن نماد این صندوق‌ها در وب سایت DTCC منتشر می‌شد. این بار شرکت فرانکلین تمپلتون نماد ETF درخواستی خود را در فهرست این وب سایت قرار داده است. ماجرا چیست و آیا داستان ETFهای بیت کوین تکرار خواهد شد؟

آنچه در این مطلب می‌خوانید

لیست شدن ETF اتریوم فرانکلین تمپلتون در DTCC

به گزارش میهن بلاکچین ،‌ شرکت مدیریت دارایی فرانکلین تمپلتون صندوق قابل معامله در بورس اتریوم خود را با نام Franklin Ethereum TR Ethereum ETF و با نماد EZET در وب سایت DTCC لیست کرد. DTTC به عنوان یک وب سایت سپرده‌گذاری و تسویه حساب، یک پلتفرم حائز اهمیت برای معاملات بورس اوراق بهادار آمریکاست.

با این وجود، لیست شدن ETF اتریوم فرانکلین تمپلتون در این وب‌سایت به این معنی نیست که درخواست ETF این شرکت در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تایید می‌شود.

وب‌سایت DTCC در بیشتر مواقع اوراق بهادار واجد شرایط برای معامله و تسویه در سیستم‌های خود را لیست می‌کند که فرآیندهای خاصی را طی کرده‌اند. با این حال، وضعیت تایید یک پرونده ETF اسپات اتر توسط SEC و بر اساس معیارها و ملاحظات نظارتی مختلفی تعیین خواهد شد.

وضعیت درخواست ETF اتریوم فرانکلین در کمیسیون بورس

این شرکت مدیریتی با 1.5 تریلیون دلار دارایی‌، در تاریخ 12 فوریه (23 بهمن 1402) برای درخواست یک ETF اتر فرم S-1 را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه کرد.

کمیسیون بورس نیز در تاریخ 23 آوریل (4 اردیبهشت) تصمیم‌گیری در مورد درخواست ETF شرکت فرانکلین تمپلتون را به تعویق انداخت.

این کمیسیون اعلام کرد مهلت بررسی تغییر قانون پیشنهادی برای فهرست و معامله سهام Franklin Ethereum Trust در بورس اختیار معاملات شیکاگو (Cboe BZX Exchange) را تمدید کرده است. اکنون SEC تا 11 ژوئن (21 خرداد) فرصت دارد که بررسی‌های لازم برای درخواست این شرکت را انجام دهد.

در حالی که شرکت‌های بزرگی مانند BlackRock، Grayscale، VanEck و ARK Invest در عرصه رقابت ETFهای اسپات اتر حضور دارند، چشم‌انداز این صندوق‌ها با ETFهای اسپات بیت‌کوین متفاوت است.

اریک بالکوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ETF در بلومبرگ، احتمال تایید یک ETF اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس در ماه مه را حدود 35٪ تخمین زده است.

او دلیل این تخمین پایین را عدم اشتیاق این کمیسیون در فرآیند تایید ETF بیت‌کوین عنوان کرد. وی همچنین اشاره کرد که موضع گری گنسلر (Gary Gensler)، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد اتر (ETH) می‌تواند بر روند تصمیم‌گیری درباره ETFها تاثیر بگذارد. چرا که گنسلر از شفاف‌سازی در مورد این که آیا اتریوم یک اوراق بهادار است یا خیر، خودداری می‌کند.

به نظر شما آیا این اقدام شرکت فرانکلین تمپلتون برای لیست کردن نماد ETF اتریوم خود در وب سایت DTCC می‌تواند تکرار فرآیند تایید ETFهای اسپات بیت کوین باشد؟

مرجع: میهن بلاکچین