نظر پروفسور ایرانی؛ پیروزی ترامپ خبر بدی برای میم کوین‌هاست!

نظر پروفسور ایرانی؛ پیروزی ترامپ خبر بدی برای میم کوین‌هاست!
خلاصه اخبار

امید ملکان (Omid Malekan)، پروفسور امور مالی، اظهار داشت ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده می‌تواند میم‌ کوین‌ها را در روندی نزولی قرار دهد؛ چرا که آن‌ها به‌عنوان بیانیه‌ای علیه ناعدالتی رواج پیدا کرده‌اند. برخی تحلیل‌گران با نظرات ملکان موافق بودند و برخی دیگر نیز با آن مخالفت شدیدی داشتند. به گزارش میهن بلاکچین، ملکان …

امید ملکان (Omid Malekan )، پروفسور امور مالی، اظهار داشت ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده می‌تواند میم‌ کوین‌ها را در روندی نزولی قرار دهد؛ چرا که آن‌ها به‌عنوان بیانیه‌ای علیه ناعدالتی رواج پیدا کرده‌اند. برخی تحلیل‌گران با نظرات ملکان موافق بودند و برخی دیگر نیز با آن مخالفت شدیدی داشتند.

به گزارش میهن بلاکچین، ملکان معتقد است پیروزی ترامپ و حضور جمهوری‌خواهان در عرصه قدرت، باعث ایجاد مقررات منطقی در آمریکا خواهد شد که به ضرر میم‌ کوین‌هاست، زیرا تمرکز حوزه کریپتو را به برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) و دیگر مسائل مهم معطوف می‌کند و این موضوع منجر به ایجاد بازار نزولی طولانی‌مدت در حوزه میم کوین‌ها خواهد شد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

اظهارات امید ملکان درباره تاثیر پیروزی ترامپ بر بازار کریپتو

بر اساس داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko )، ارزش بازار (Market Cap) میم‌ کوین‌ها، به بیش از 62 میلیارد دلار می‌رسد.

ملکان گفت که چرا پیروزی ترامپ و/یا حرکت جمهوری خواهان، برای میم کوین‌ها پیامدهای نزولی در پی خواهد داشت:

1) میم کوین‌ها خود نوعی پوپولیسم اقتصادی هستند. آنها بیانیه‌ای علیه توکنومیک غیرمنصفانه (و اغلب سخت‌گیرانه) کوین‌های دارای پشتوانه شرکت‌های VC و خودی هستند.

2) اما کوین‌های دارای پشتوانه VC یک پدیده مدرن هستند که به دلیل سمی بودن رژیم گنسلر/ الیزابت وارن به ما تحمیل شده‌اند. مانند اقدامات افراطی همچون ایردراپ‌های محدود به جغرافیای خاص، بلوکه کردن کاربرانی که از VPN استفاده می‌کنند و غیره.

3) ورود یک جمهوری خواه همه اینها را خنثی می‌کند و ICOها، ایردراپ‌ها برای همه و انواع دیگر بازارهای سالم برای توکن‌ها را باز می‌گرداند.

4) همچنین، حضور جمهوری‌خواهان سوئیچ‌های کارمزد و سود سهام توکن و سایر روش‌های اقتصادی مولد را که میم کوین‌ها ندارند، برای بازگرداندن ارزش به صاحبان توکن ممکن می‌سازد.

بنابراین، سلامت نظارتی در آمریکا برای میم کوین‌ها بد است، زیرا بازار کریپتو را مجددا روی dApps و سایر مواردی که واقعاً مهم هستند متمرکز می‌کند و منجر به یک بازار نزولی طولانی‌مدت در میم کوین‌ها می‌شود که در آن بیشتر مردم پول خود را از دست می‌دهند.

نیک کارتر (Nic Carter)، از اعضای شرکت کسل آیلند ونچرز (Castle Island Ventures)، با نظر ملکان موافق بود و در پلتفرم اجتماعی X نوشت که میم‌ کوین‌ها را می‌توان تا حد زیادی واکنشی به سلطه و سرکوب کمیسیون SEC دانست و اگر این نهاد رفتار عاقلانه‌تری داشته باشد، معامله‌گران خرد تمایل کم‌تری به معامله میم‌ کوین‌ها نشان خواهند داد.

موافقت Nic Carter در با امید ملکان در پلتفرم X

برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند با توجه به وعده‌های انتخاباتی ترامپ، پیروزی او با ایجاد خوش‌بینی بیشتر در بازار، می‌تواند باعث افزایش قیمت آلت‌ کوین‌ها شود.

برخی تحلیل‌گران با ملکان موافق نیستند

با این حال، نظریه ملکان مخالفان سرسختی نیز داشته است. برخی معتقدند معامله‌گران میم‌ کوین‌ به سیاست اهمیتی نمی‌دهند و محبوبیت این کوین‌ها ارتباط کمی با سیاست‌های دولت دارد. مراد محمودوف (Murad Mahmudov) که در حوزه میم کوین‌ها فعالیت زیادی دارد، از جمله این مخالفان بود و گفت:

99٪ از خریداران میم‌ کوین‌ها اصلاً به سیاست اهمیت نمی‌دهند.

محمودوف ادعا کرد محبوبیت میم‌ کوین‌ها به عرضه مداوم پول در سطح جهان وابسته است که هدف آن افزایش پول مصرف‌کنندگان برای تحریک هزینه‌ها است و به گفته او، این روند تحت تاثیر پیروزی ترامپ متوقف نخواهد شد.

همچنین، جردن فیش (Jordan Fish)، معامله‌گر کریپتو که با نام Cobie شناخته می‌شود، گفت:

میم‌ کوین‌ها محبوب هستند، زیرا مردم می‌خواهند چیزهایی بخرند که قیمتشان می‌تواند بالا برود.

وی افزود که برای یک فرد عادی تقریباً غیرممکن است که در مراحل اولیه توکن‌هایی غیر از میم‌ کوین‌ها سرمایه‌گذاری کند. او گفت:

حتی اگر SEC تحت ریاست ترامپ دوست‌دار کریپتو شود، بسیاری از کاربران کریپتو علاقه‌ای به خرید توکن‌هایی غیر از میم کوین‌ها که در صرافی‌هایی مانند بایننس با ارزش بازار بالا فهرست شده‌اند، نخواهند داشت؛ چرا که افراد دیگر، قبلاً آن‌ها را در یک دوره دسترسی ویژه خریداری کرده‌اند.

فیش اظهار داشت:

تنها تغییر ممکن در سیاست‌های SEC که اهمیت دارد، ایجاد معافیت برای توکن‌های غیرمتمرکز به سبک سرمایه‌گذاری جمعی (CrowdFunding) است.

احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات و نتایج احتمالی آن

ترامپ در کمپین انتخاباتی خود وعده‌های مبهمی در خصوص تغییر مقررات کریپتو داده و گفته است که می‌خواهد آمریکا را به پایتخت جهانی کریپتو و بیت‌ کوین تبدیل کند. او همچنین اظهار داشته که می‌خواهد تمام بیت‌ کوین‌های باقی‌مانده در ایالات متحده تولید شود.

به‌نظر می‌رسد مواضع ترامپ در خصوص کریپتو، حداقل برای تعداد محدودی که قصد رای دادن به یک نامزد طرفدار کریپتو دارند، نتیجه‌بخش بوده است.

بر اساس نظرسنجی کوین‌بیس (Coinbase) که در ماه گذشته منتشر شد، 2/3 معامله‌گران کریپتو در ایالت‌های حساس آریزونا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین علاقه دارند به کاندیدایی رای دهند که از صنعت کریپتو حمایت کند.

با این حال، به‌نظر می‌رسد حمایت رای‌دهندگان فعال در حوزه کریپتو، به‌طور مساوی بین ترامپ و کامالا هریس، تقسیم شده است.

نتیجه نظرسنجی پلتفرم FiveThirtyEight درباره انتخابات آتی آمریکا
نتیجه نظرسنجی پلتفرم FiveThirtyEight درباره انتخابات آتی آمریکا

تنها هشت روز تا برگزاری انتخابات آمریکا در تاریخ 5 نوامبر (15 آبان) باقی مانده است. هریس و ترامپ در نظرسنجی‌ها تقریباً برابر هستند و طبق آخرین نظرسنجی‌های پلتفرم FiveThirtyEight در تاریخ 27 اکتبر (6 آبان)، هریس با اختلاف اندک (1.4٪) پیشتاز است. این در حالی است که در پلتفرم پلی مارکت، برتری با اختلاف از آنِ ترامپ است.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *