Lightning Labs نسخه دسکتاپ اپلیکیشن خود را در شبکه اصلی بیت کوین منتشر نمود !

Lightning Labs نسخه دسکتاپ اپلیکیشن خود را در شبکه اصلی بیت کوین منتشر نمود !
خلاصه اخبار

Lightning Labs، یکی از بزرگترین کمپانی ها در زمینه تحقیقات و توسعه تکنولوژی لایتنینگ، اولین نسخه دسکتاپ اپلیکیشن خود را در بستر بلاک چین بیت کوین منتشر نمود.

لازم به ذکر است پیش از این نسخه دسکتاپ بر روی شبکه تستی بیت کوین به صورت آزمایشی کار می کرد؛ بدین گونه که بیت کوین های جعلی برای تست کردن برنامه مورد استفاده قرار می گرفت تا مشکلات و ایرادات آن شناسایی شود.

در حال حاضر دقیقا اولین باری است که این برنامه بر روی شبکه اصلی بیت کوین کار خواهد کرد؛ این بدین معنی است که کاربران می توانند از این برنامه  برای ارسال و دریافت بیت کوین واقعی استفاده نموده و دارایی های دیجیتالی خود را کنترل کنند.

توسعه دهندگان آزمایشگاه لایتینگ به نام های Tankred Hase و Valentine Wallace در یک پست منتشرشده مشخصات برنامه جدید را اینگونه توضیح می دهند:

“کارکردن با این نسخه یک تعهد کامل به مقیاس پذیری اصولی است که بیت کوین بر اساس آنها ساخته شده است و این اصول عبارتند از: حریم خصوصی، امنیت و خود مختاری. به همین دلیل است که ما باید از راه حل های موجود و راهنمایی های علاقه مندان ارز دیجیتال نیز فراتر رفته و یک تجربه عالی برای تمامی کاربران فراهم سازیم.”

سایر برنامه ها از جمله کیف پول Bluewallet و Zeus امروزه با بیت کوین های واقعی کار میکنند. اما Lightning Labs در ابتدا با سازندگان شبکه لایتنینگ کار خود را آغاز کرد و شاید بتوان گفت بزرگترین شرکتی است که تا کنون یک برنامه مبتنی بر شبکه اصلی بیت کوین را منتشر نموده است.

این برنامه هم اکنون اپلیکیشن خود را برای پلتفرم های ویندوز، مک و لینوکس عرضه نموده است.

توسعه دهندگان Lightning Labs به طور واضح بیان می کنند که اگرچه این برنامه در بستر شبکه اصلی کار می کند، اما هنوز هم برای کاربران پیشرفته تولید شده است. همچنین هنوز ریسک هایی در رابطه با از دست دان پول در این نسخه وجود دارد که ناشی از ناقص بودن فرآیند ارسال دارایی های دیجیتال است.

بخش بزرگ دیگری از این رونمایی تکنولوژی مورد استفاده در آن است که نوترینو (Neutrino) نام دارد و باعث می شود که هر کاربر نیاز کمتری به دانلود بلاک چین بیت کوین جهت تایید تراکنش ها پیدا کند.

اگرچه تکنولوژی های لایت کلاینت دیگری هم وجود دارد، اما نوترینو توجه ویژه ای به حفظ حریم خصوصی دارد؛ هرچند اختلاف نظر میان دیگر توسعه دهندگان در رابطه با پروتکل  Drawbacks نیز وجود دارد.

چشم اندازی که برای آینده وجود دارد این است که Lightning Labs می خواهد برنامه خود را بر روی نسخه موبایل نیز راه اندازی کند. Hase and Wallace اخیرا در یک کنفرانس خبری گفته اند که تلاش خواهند کرد تا نسخه های iOS و اندروید آماده شده و بزودی در دسترس کاربران قرار گیرد.

منبع: coindesk.com

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.