نتایج یک تحقیق: ۷۶٪ میم کوین‌های تبلیغ‌شده توسط اینفلوئنسرها بی‌ارزش می‌شوند

نتایج یک تحقیق: ۷۶٪ میم کوین‌های تبلیغ‌شده توسط اینفلوئنسرها بی‌ارزش می‌شوند
خلاصه اخبار

تحقیقات جدید کوین‌وایر (CoinWire) به بررسی خطرات سرمایه‌گذاری در میم‌کوین‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که توسط اینفلوئنسرها در پلتفرم X (توییتر سابق) تبلیغ می‌شوند، پرداخته است. به گزارش میهن بلاکچین، علی‌رغم وعده‌های سود کلان، نتایج این پژوهش نشان می‌دهد بیشتر این توکن‌ها در نهایت زیان‌های شدیدی به سرمایه‌گذاران وارد می‌کنند. آمار نگران‌کننده میم‌کوین‌های تبلیغ‌شده در این گزارش، …

تحقیقات جدید کوین‌وایر (CoinWire) به بررسی خطرات سرمایه‌گذاری در میم‌کوین‌ها ، به‌ویژه آن‌هایی که توسط اینفلوئنسرها در پلتفرم X (توییتر سابق) تبلیغ می‌شوند، پرداخته است.

به گزارش میهن بلاکچین، علی‌رغم وعده‌های سود کلان، نتایج این پژوهش نشان می‌دهد بیشتر این توکن‌ها در نهایت زیان‌های شدیدی به سرمایه‌گذاران وارد می‌کنند.

آمار نگران‌کننده میم‌کوین‌های تبلیغ‌شده

در این گزارش، 1٬567 میم‌کوین که توسط 377 اینفلوئنسر طی سه ماه گذشته تبلیغ شده بودند، مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد 76٪ از اینفلوئنسرها، توکن‌های بی‌ارزش تبلیغ می‌کنند؛ یعنی توکن‌هایی که بیش از 90٪ ارزش خود را از دست داده‌اند.

همچنین، حدود 67٪ از میم‌کوین‌های تبلیغ‌شده اکنون کاملاً بی‌ارزش هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از سه ماه، 86٪ از این توکن‌ها با کاهش 10 برابری ارزش مواجه می‌شوند، در حالی که تنها 1٪ از اینفلوئنسرها موفق شده‌اند میم‌کوینی تبلیغ کنند که سود ده برابری داشته باشد.

عملکرد کوتاه‌مدت این توکن‌ها نیز ناامیدکننده است. پس از یک هفته، 80٪ از میم‌کوین‌های تبلیغ‌شده حدود 70٪ از ارزش خود را از دست می‌دهند. این میزان کاهش در پایان ماه اول به 80٪ می‌رسد.

نرخ موفقیت میم‌کوین‌های تبلیغ شده توسط اینفلوئنسرها - منبع: کوین وایر ریسرچ (Coinwire)
نرخ موفقیت میم‌کوین‌های تبلیغ شده توسط اینفلوئنسرها – منبع: کوین وایر ریسرچ (Coinwire )

این مطالعه نشان می‌دهد اینفلوئنسرهایی با بیش از 200 هزار دنبال‌کننده، بدترین عملکرد را دارند و به‌طور متوسط پس از سه ماه، بازدهی منفی 89٪ ایجاد می‌کنند. در مقابل، اینفلوئنسرهای کوچک‌تر با کمتر از 50 هزار دنبال‌کننده عملکرد کمی بهتر داشته و در برخی موارد بازدهی مثبت نیز ارائه داده‌اند.

به‌طور متوسط، اینفلوئنسرها برای هر توییت تبلیغاتی 399 دلار درآمد دارند. این انگیزه مالی باعث می‌شود آن‌ها بدون در نظر گرفتن قابلیت‌های پروژه، میم‌کوین‌ها را تبلیغ کنند و در نهایت زیان این فعالیت‌ها به دنبال‌کنندگانشان تحمیل شود.

پیش بینی نرخ موفقیت میم‌کوین‌های تبلیغ شده توسط اینفلوئنسرها بر اساس تعداد فالور - منبع: کوین وایر ریسرچ (Coinwire)
پیش بینی نرخ موفقیت میم‌کوین‌های تبلیغ شده توسط اینفلوئنسرها بر اساس تعداد فالور – منبع: کوین وایر ریسرچ (Coinwire)

مشکلات مربوط به توکن‌های تبلیغ‌ شده توسط اینفلوئنسرها به موارد معدود محدود نمی‌شود. 97٪ از میم‌کوین‌ها شکست می‌خورند و تنها 15 توکن از میان 1.7 میلیون میم‌کوین توانسته‌اند موفقیت پایدار داشته باشند.

دلایل این شکست‌ها شامل نبود کاربرد عملی، مدیریت ضعیف پروژه‌ها و در برخی موارد کلاهبرداری است. به عنوان مثال، یکی از محققان بلاکچین به نام زک‌ ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) اخیراً 16 حساب اینفلوئنسر درپلتفرم X را افشا کرد که در طرح‌های پامپ‌ودامپ هماهنگ مشارکت داشتند و زیان‌های مالی زیادی به دنبال‌کنندگانشان وارد کردند.

با وجود آمارهای ناامیدکننده، برخی از معامله‌گران همچنان فرصت‌هایی را در این بازار پرنوسان پیدا می‌کنند. به گفته جاستین سان (Justin Sun)، بنیان‌گذار ترون (TRON)، ارزیابی میم‌کوین‌ها باید بر اساس اندازه جامعه، قدرت روایت و کاربرد آن‌ها صورت گیرد.

مایلز دویچر (Miles Deutscher)، یک اینفلوئنسر کریپتو نیز اخیراً یک برنامه چهار مرحله‌ای برای معامله میم‌کوین‌ها ارائه کرده است: تمرکز بر زمان‌بندی بازار، تحلیل توکنومیک، درک اصول پروژه و مدیریت ریسک از طریق استراتژی‌های توقف ضرر.

در حالی که هیاهوی پیرامون میم‌کوین‌ها غیرقابل انکار است، این گزارش بر اهمیت احتیاط تاکید دارد. تبلیغات اینفلوئنسرها اگرچه جذاب به نظر می‌رسند، اما نشانگر قابل اعتمادی برای پتانسیل یک توکن نیستند. سرمایه‌گذاران باید پروژه‌ها را به دقت بررسی کرده و عواملی مانند کاربرد، تعامل جامعه و پایداری بلندمدت را مدنظر قرار دهند.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *