میزان مصرف برق استخراج بیت کوین به سطوح سال گذشته رسید

میزان مصرف برق استخراج بیت کوین به سطوح سال گذشته رسید

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

در حالی که قانون‌گذاران سراسر جهان از بیت کوین به‌دلیل مصرف بیش از حد انرژی و فجایع زیست‌محیطی مرتبط با آن انتقاد می‌کنند، داده‌های تازه نشان می‌دهد که مجموع مصرف برق سالانه بیت کوین حدود 60 درصد از اوج خود در اواسط ماه مه (اردیبهشت) کاهش پیدا کرده است. این میزان پایین‌ترین سطح مصرف انرژی شبکه بین کوین از ابتدای سال 2021 است.

به گزارش کوین تلگراف، بر اساس داده‌های شاخص مصرف برق بیت کوین دانشگاه کمبریج (CBECI)، مصرف انرژی شبکه حدود 60 درصد از اوج تاریخی خود کاهش یافته است. گفتنی است مصرف برق بیت کوین در ماه مه (اردیبهشت) به بیش از 143 تراوات‌ساعت (TWh) رسیده بود که در اوایل ژوییه (تیر) به 62 تراوات‌ساعت سقوط کرد. این کمترین میزان مصرف انرژی است که از ابتدای نوامبر سال 2020 (آبان 99) تاکنون به ثبت رسیده است.

در زمان نگارش این گزارش، میزان مصرف برق سالانه بیت کوین 67 تراوات‌ساعت برآورد می‌شود. این در حالی است که حد بالای مصرف یا حداکثر مطلق مجموع مصرف برق در بدبینانه‌ترین حالتِ ممکن 162 تراوات‌ساعت است. گفتنی است که این عدد در اواسط ماه مه (اردیبهشت) در اوج خود به 520 تراوات‌ساعت هم رسیده بود.

برآورد حد پایین که مطابق با حداقل مصرف برق شبکه است در خوش‌بینانه‌ترین حالت که همه ماینرها از کم‌مصرف‌ترین تجهیزات موجود در بازار استفاده کنند، از 47 تراوات ساعت به 24 تراوات ساعت کاهش پیدا می‌کند.

قانون‌گذاران سراسر جهان از بیت کوین به‌دلیل مصرف بیش از حد انرژی و فجایع زیست‌محیطی مرتبط با آن انتقاد می‌کنند، با این حال داده‌های تازه نشان می‌دهد که اخیراً مصرف انرژی بیت کوین به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

مصرف برق بیت کوین به‌ اندازه مصرف برق سال گذشته رسیده است
نمودار مصرف برق بیت کوین از ژانویه 2017 (دی 95)

همان طور که پیش از این نیز گزارش شده بود، حرکت صعودی اخیر بیت کوین به افزایش قیمت این ارز دیجیتال به بیش از 64 هزار دلار در ماه آوریل (فروردین) منجر شد و رشد عظیمی را در میزان مصرف برق بیت کوین توسط ماینرها ایجاد کرد. این افزایش مصرف برق مباحث عمده‌ای را در خصوص اثرات زیست‌محیطی ارزهای دیجیتال مطرح کرد. پس از آن‌که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، پذیرش بیت کوین برای خرید خودروهای برقی تسلا را در تاریخ 12 مه (22 اردیبهشت) متوقف کرد، بازار با سقوط بزرگی مواجه شد.

هماهنگ با قیمت بیت کوین، برآورد مصرف برق بیت کوین به‌سرعت در حال کاهش است و محدودیت‌هایی که چین در صنعت استخراج ارزهای دیجیتال اعمال کرده نیز سرعت آن را افزایش داده است. پس از تعطیل‌شدن تاسیسات استخراج ارزهای دیجیتال در استان مغولستان داخلی چین در ماه آوریل (فروردین)، مقامات چینی ممنوعیت‌های متعددی را اعمال کردند که مراکز اصلی استخراج ارزهای دیجیتال از جمله استان‌های سیچوان، یونن، سین‌کیانگ و چینگهای را که از انرژی آبی برای تولید برق‌ استفاده می‌کردند هم در بر می‌گرفت.