میزان فروش نفت و موضوع هدفمندی یارانه‌ها درکمیسیون تلفیق بررسی شد

میزان فروش نفت و موضوع هدفمندی یارانه‌ها درکمیسیون تلفیق بررسی شد
خلاصه اخبار

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: میزان تولید، فروش نفت و ناترازی حامل‌های انرژی و همچنین هدفمندی یارانه‌ها در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1404، گفت: این جلسه با حضور وزیر نفت برای بررسی ناترازی‌های حوزه انرژی بودجه برگزار شد.

وی ادامه داد: میزان تولید، فروش نفت و ناترازی حامل‌های انرژی و هدفمندی یارانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

زارع تاکید کرد: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سوالاتی در زمینه کسری بودجه، هدفمندی یارانه‌ها و میزان تولید نفت مطرح کردند تا درباره جلوگیری از ناترازی بودجه اطمینان حاصل شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده کشور تصریح کرد: این کمیسیون هنوز به مباحث مربوط به ناترازی بودجه ورود نکرده و در حال بررسی کلیات لایحه بودجه است.

زارع بیان کرد: قطعاً درباره ناترازی‌ها اعم از ناترازی بنزین، گازوئیل و صنایعی که از گاز استفاده می‌کنند، تصمیماتی خواهیم گرفت تا این موارد به نفع مردم و به نفع تولید باشد و شاهد حداقل کسری در هدفمندی یارانه‌ها باشیم.

زارع متذکر شد: در جلسه صبح امروز این کمیسیون با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین مسئولان بانک مرکزی در رابطه با مسائل ارزی در لایحه بودجه بحث و تبادل نظر شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 5 نوع نرخ ارزی در کشور وجود دارد که تلاش می‌شود در بودجه سال آینده این تعداد نرخ ارزی به دو نوع نرخ نظیر ارز ترجیحی و شناور مدیریت شده تبدیل شود.

منبع: مهر

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *