میدان و دیپلماسی با هم ما را از بحران عبور می‌دهند

میدان و دیپلماسی با هم ما را از بحران عبور می‌دهند
خلاصه اخبار

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قدرت باید در کنار سیاست کار را انجام دهد یعنی میدان و دیپلماسی با هم به نتیجه می‌رسد.

به گزارش تجارت نیوز ،

محمداسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره راهکار حفظ وحدت و جلوگیری از شکاف و انشقاق در دفاع ملی با توجه به شرایط و روابط بین‌المللی ایران گفت: مشخص است که همواره بر وحدت تاکید شده و باید یکپارچگی خودمان را حفظ کنیم. همه ذهنیت مسئولان و مردم یک‌دل و یک‌زبان این باشد که علیه دشمن فکر کنیم. زمانی که این انسجام و یکپارچگی را ببینند، مطمئناً نمی‌توانند هر کاری که خواستند انجام دهند.

کوثری با اشاره به ادعاها درباره جزایر سه‌گانه ایرانی توضیح داد: صحبت‌هایی که درباره جزایر سه‌گانه ایران می‌کنند قطعاً یک کار عملیات روانی است. هر زمان که ضربه می‌خورند، شروع به صحبت کردن از مسائلی می‌کنند تا ما را با آنها درگیر کنند و از اصل موضوع غافل شویم. در صورتی که ما دیگر مطلع هستیم و می‌دانیم که چقدر لاف می‌زنند و عملیات روانی علیه ایران و مردم انجام می‌دهند، این‌چنین نیست که توان داشته باشند کاری انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: باید دقیق و هوشیارانه با این مسائل برخورد کنیم، شکی نیست که باید آمادگی لازم را هم داشته باشیم.

کوثری در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط بین‌المللی و موقعیت تهدیدآمیز برای ایران، راه‌حل عبور از این بحران پیچیده و در حال وقوع چیست گفت: باید سیاست‌های کلانی را که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند دقیق جامه عمل بپوشانیم و همدلی و یکپارچگی را حفظ کنیم و حتماً با این روند از شرایط عبور می‌کنیم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی درباره اینکه با توجه به شرایط راه‌حل کشور میدان است یا دیپلماسی تاکید کرد: راه‌حل هم میدان است و هم دیپلماسی، الان هم همین کار را انجام می‌دهیم. وزیر امور خارجه در حال پیشبرد اهداف دیپلماسی ماست و از طرف دیگر میدان هم مشغول انجام کار خود است. 

او افزود: همیشه همین‌طور است و باید هم باشد. قدرت باید در کنار سیاست کار را انجام دهد یعنی میدان و دیپلماسی با هم به نتیجه می‌رسد. 

کوثری در پایان گفت: هر کسی مسئولیتی دارد و در این مسئولیت هم توان تحلیل موضوع را دارد و بر اساس آن تحلیل‌های کلان نظام که در شورای عالی امنیت ملی مشخص می‌شود و بعد هم به تصویب مقام معظم رهبری می‌رسد باید کار را دنبال کنند و قطعاً به نتیجه مطلوب می‌رسند.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *