میتسوبیشی با اوتلندر پس از سال ها در مشهد ؛ این شاسی بلند وارداتی را بیشتر بشناسید

میتسوبیشی با اوتلندر پس از سال ها در مشهد ؛ این شاسی بلند وارداتی را بیشتر بشناسید
خلاصه اخبار

میتسوبیشی اوتلندر یکی از جدید ترین شاسی بلند های واردتی جدید ژاپنی است که قرار است توسط آرین پارس موتور در بازار ایران عرضه شود.

میتسوبیشی اوتلندر یکی از جدید ترین شاسی بلند های واردتی جدید ژاپنی است که قرار است توسط آرین پارس موتور در بازار ایران عرضه شود.

در نمایشگاه خودرو مشهد سال 1396 می توانستید خودرو های مختلف داخلی و خارجی را کنار هم ببینید اما بعد از آن دیگر چنین منظره هایی را در این نمایشگاه شاهد نبودیم تا اینکه دور جدید واردات خودرو آغاز شد و اکنون بار دیگر خودرو های داخلی و خارجی کنار یکدیگر قرار گرفته اند و برند های مطرحی مانند نیسان، اشکودا، تویوتا و… در نمایشگاه خودرو مشهد 1403 به نمایش در آمده اند.

یکی از برند های معتبری که پس از سالها در مشهد شاهد آن هستیم، میتسوبیشی است که توسط شرکت آرین پارس موتور به نمایشگاه مشهد آمده و خودرو هایی نظیر؛ اوتلندر، ASX و اکلیپس کراس از این برند به نمایش درآمده است.

در این مطلب می خواهیم نگاهی به نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر بیاندازیم.

مشخصات فنی

میتسوبیشی اوتلندر 2024  که در غرفه شرکت آرین پارس موتور به نمایش در آمده است دارای پیشرانه موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ به علاوه گیربکس اتوماتیک CVT  با قابلیت تعویض دستی 8 سرعته است. حداکثر قدرت این موتور برابر 160 اسب بخار  است و بیشینه گشتاور  آن نیز به 280 نیوتن متر می‌رسد که از دور موتور 3000 تا 3500 در دسترس راننده قرار خواهد داشت. ضمناً یک سیستم هیبریدی خفیف نیز روی موتور این خودرو به کار گرفته شده تا وضعیت مصرف سوخت آن تا حدودی بهبود یابد.

سیستم تعلیق مستقل مک فرسون  در جلو و مولتی لینک  در عقب نیز اجازه می‌دهد تا سطح پایداری، کیفیت هندلینگ و چسبندگی خودرو در عبور از مسیرهای مارپیچ با سرعت بالا نسبت به شاسی بلندهای مجهز به سیستم تعلیق یکپارچه افزایش پیدا کند و کیفیت سواری بهتر در اختیار کاربران بگذارد.

طراحی کلی شاسی بلند وارداتی میتسوبیشی

استایل طراحی بدنه میتسوبیشی اوتلندر 2024 نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل‌توجهی پیدا کرده و جذابیت و گیرایی بیشتری به معرض دید می‌گذارد. برخلاف نسل قبل که اصطلاحا ظاهر پیرمردی داشت و شاید جوان‌ترها سخت می‌توانستند با آن ارتباط برقرار کنند، نسل جدید این خودرو طراحی کاملا بروز و مدرن داشته و توانسته یک طراحی عامه پسند را به نمایش بگذارد.

نوع طراحی کابین این شاسی بلند وارداتی میتسوبیشی برخلاف نمای بیرونی کمی حالت مینیمال پیدا کرده و فرمی ساده با تمایلات آینده‌نگرانه در داشبورد این خودرو به وضوح دیده می‌شود. نکته ای که در مورد میتسوبیشی اوتلندری که در این نمایشگاه به نمایش در آمده این است که این نسخه، نسخه 7 نفره است اما ردیف سوم آن فضای آن چنان زیادی نداشته و عملا برای کودکان مناسب تر است.

امکانات ایمنی و رفاهی میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندری که قرار است توسط آرین پارس موتور عرضه شود یکی از تیپ های فول آپشن این خودرو است. شش کیسه هوا  جلو جانبی و پرده‌ای، ترمز پارک برقی  و اتوهلد، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار هشدار انحراف از مسیر، کنترل سرعت در سرپایینی، کنترل توقف در سربالایی، دوربین 360 درجه و دوربین عقب، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، تنظیم برقی صندلی راننده، نوربالای خودکار، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی 10.25 اینچی، صفحه کلاستر تمام دیجیتال، چندین حالت رانندگی، ورود بدون کلید، سنسور نور، درب صندوق برقی، کروز کنترل ، حسگرهای پارک جلو و عقب، گرمکن صندلی‌های ردیف اول، هداپ دیسپلی و… از جمله امکاناتی است که در این شاسی بلند وارداتی میتسوبیشی دیده می شود.

همانطور که گفته شد در کنار این خودرو محصولات دیگر برند میتسوبیشی نظیر؛ اکلیپس کراس و ASX به نمایش در آمده اند اما نکته ای که باید در مورد این دو خودرو بدانید این است که این دو خودرو در نسخه های پایه و قبلی در نمایشگاه مشهد حضور پیدا کرده اند و صرفا جنبه نمایشی دارند. اما شرکت آرین پارس موتور اعلام کرده است که قرار است تیپ های فول آپشن و جدید این دو خودرو را وارد بازار ایران کند.

بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد از روز چهارشنبه 28 شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه 31 شهریورماه ادامه می یابد. بازدید کنندگان می توانند از ساعت 16 الی 22 از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه آخرین خودرو برای پوشش کامل خبری 24 امین نمایشگاه خودرو مشهد در این نمایشگاه حضور دارد. منتظر گزارش های ما از این نمایشگاه باشید.

منبع: آخرین خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *