موشکافی تراکنش‌های مونرو توسط پلیس ژاپن؛ ۱۸ کلاهبردار دستگیر شدند

موشکافی تراکنش‌های مونرو توسط پلیس ژاپن؛ ۱۸ کلاهبردار دستگیر شدند
خلاصه اخبار

مقامات ژاپنی با موشکافی تراکنش‌های ارز دیجیتال مونرو برای اولین بار در تاریخ ارزهای دیجیتال یک باند متشکل از ۱۸ کلاهبردار را دستگیر کرده‌اند. مونرو یکی از معروف‌ترین کوین‌های حریم خصوصی است که به «ناشناس و غیرردیابی بودن» تراکنش‌هایش شهرت دارد. به گارش میهن بلاکچین، مقامات ژاپنی گفته‌اند که در این تحقیقات حدود ۹۰۰ مورد …

مقامات ژاپنی با موشکافی تراکنش‌های ارز دیجیتال مونرو برای اولین بار در تاریخ ارزهای دیجیتال یک باند متشکل از 18 کلاهبردار را دستگیر کرده‌اند. مونرو یکی از معروف‌ترین کوین‌های حریم خصوصی است که به «ناشناس و غیرردیابی بودن» تراکنش‌هایش شهرت دارد.

به گارش میهن بلاکچین، مقامات ژاپنی گفته‌اند که در این تحقیقات حدود 900 مورد از تراکنش‌های پولشویی این کلاهبرداران در بلاکچین مونرو را تجزیه و تحلیل کرده‌اند. ارزش این تراکنش‌ها در مجموع 100 میلیون ین معادل 670٬000 دلار بوده است. این نخستین باری است که سازمان‌های مجری قانون ژاپن از تراکنش‌های مونرو برای شناسایی مجرمان سایبری استفاده می‌کنند.

کلاهبرداران دستگیر شده که به رهبری یوتا کوبایاشی (Yuta Kobayashi) فعالیت می‌کردند به پولشویی با مونرو و انجام کلاهبرداری‌های رایانه‌ای متهم هستند. بررسی فعالیت‌های این گروه نیز از 18 آگوست، مدت کوتاهی پس از تشکیل واحد تحقیقات سایبری پلیس ملی ژاپن آغاز شده بود.

حوادث سایبری در شبکه‌های بلاکچینی مختلف در سه‌ماهه سوم 2024 - منبع: CertiK
حوادث سایبری در شبکه‌های بلاکچینی مختلف در سه‌ماهه سوم 2024 – منبع: CertiK

آنچه در این مطلب می‌خوانید

جرایم مرتبط با کریپتو: معضل رو به رشد این روزهای کشورهای مختلف

در حالی که سال‌هاست صنعت رمزارزها با حملات سایبری دست و پنجه نرم می‌کند، در ماه‌های گذشته گزارشات مختلفی مبنی بر حملات فیزیکی و جرایم خشونت‌آمیز مرتبط با ارزهای دیجیتال منتشر شده است.

در ماه آگوست یک باند متشکل از چهار شهروند چینی با حمله به مجموعه املاک پاتوم تانی (Pathum Thani) در کشور تایلند یک قربانی را وادار کردند تا 2 میلیون دلار ارز دیجیتالش را به کیف پول آنها واریز کند.

در ماه جولای نیز چهار مرد در کیف اوکراین فردی که به سرمایه‌گذاری در بیت کوین معروف بود را ربوند و پیش از خفه کردن او 3 بیت کوینش را به سرقت بردند.

در ماه ژوئن نیز در لندن سه مرد مسلح پس از حمله به یک خانه، مالک را به انتقال 1000 واحد اتر به ارزش بیش از 2.5 میلیون دلار مجبور کردند. البته خوشبختانه صاحب خانه هیچ آسیب جسمی در این حمله ندیده است.

آمار کلاهبرداری‌های کریپتو در 13 سال اخیر

علیرغم نشانه‌های مختلف از بلوغ صنعت رمزارزها، همچنان کلاهبرداری‌ها و جرایم سایبری مشکلی بزرگ در این صنعت محسوب می‌شوند.

حملات هکری کریپتو در 13 سال گذشته - منبع: Crystal intelligence
حملات هکری کریپتو در 13 سال گذشته – منبع: Crystal intelligence

بر اساس گزارش شرکت کریستال اینتلیجنس (Crystal Intelligence)، در 13 سال گذشته تقریبا 19 میلیارد دلار ارز دیجیتال طی 785 حمله هکری و اکسپلویت به سرقت رفته است.

بزرگترین حمله به کلاهبرداری پلاس توکن (Plus Token) در سال 2019 برمی‌گردد که مهاجمان 2.9 میلیارد دلار بیت کوین و اتریوم به سرقت بردند.

حملات هکری و اکسپلویت‌ها در دنیای کریپتو یکی از بزرگترین مسائلی است که در سال‌های اخیر مانع پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال شده‌اند. بر اساس آمار، در سه‌ماهه نخست سال 2024 در مجموع 542.7 میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته که نسبت به سه‌ماهه نخست سال 2023، بیش از 42٪ بالاتر است.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *