موسسات برای سومین هفته متوالی از بازار ارزهای دیجیتال خارج شده‌اند

موسسات برای سومین هفته متوالی از بازار ارزهای دیجیتال خارج شده‌اند

شرکت مدیریت دارایی کوین‌شیرز (CoinShares) اعلام کرده است که سرمایه‌گذاران نهادی برای سومین هفته پی‌در‌پی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر ارزهای دیجیتال خارج شده‌اند. کوین‌شیرز در آخرین گزارش خود تاکید کرده است که محصولات و صندوق‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال 435 میلیون دلار سرمایه را در هفته گذشته از دست دادند و بزرگ‌ترین جریان خروج سرمایه خود از ماه آوریل (فروردین) را به ثبت رساندند.

حجم معاملات ETPهای مبتنی بر ارزهای دیجیتال (محصولات قابل‌معامله در بورس) در هفته گذشته به 11.8 میلیارد دلار رسید و در مقایسه با رکورد 18 میلیارد دلاری هفته قبل خود کاهش یافت. شایان ذکر است که قیمت بیت کوین هم در این مدت 6 درصد کاهش یافت.

در این مدت صندوق‌های آمریکایی ۳۸۸ میلیون دلار سرمایه را از صندوق‌های آمریکایی خارج کردند و جریان ورودی خود در سال ۲۰۲۴ به را ۱۳.۶ میلیارد دلار رساندند. اکثر این جریان خروجی از صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) به دست آمده‌ است. این صندوق در هفته گذشته ۴۴۰ میلیون دلار سرمایه را از دست داده اما کم‌ترین رکورد خود در ۹ هفته گذشته را به ثبت رسانده است. جریان ورود سرمایه سایر ETFهای اسپات بیت کوین هم در هفته گذشته کاهش یافته و از ۲۵۴ میلیون دلار به ۱۲۶ میلیون دلار رسیده است.

صندوق‌های آلمانی و کانادایی هم بخشی از سرمایه خود را از دست دادند اما صندوق‌های سوییسی و بزریلی به ترتیب ۴ و ۵ میلیون دلار جریان ورودی داشتند.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت کوین و اتریوم به ترتیب ۴۲۳ و ۳۸ میلیون دلار سرمایه را از دست دادند. در همین حال صندوق‌های مبتنی بر چند دارایی دیجیتال، سولانا، لایت کوین و چین لینک به ترتیب ۷ میلیون دلار، ۴ میلیون دلار، ۳ میلیون دلار و ۲.۸ میلیون دلار سرمایه را به دست آوردند.

جریان ورود و خروج سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذرای مبتنی بر ارزهای دیجیتال

منبع: Dailyhodl

برچسب‌ها