مهم‌ترین تهدیدها علیه «تسلا»

مهم‌ترین تهدیدها علیه «تسلا»
خلاصه اخبار

با اینکه تسلا جزو برترین سازندگان خودروهای برقی است اما در این بخش رقبای زیادی وجود دارند و در ادامه می‌خواهیم بهترین جایگزین‌های تسلا را در سال ۲۰۲۴ معرفی کنیم.

تسلا در بحث تولید خودروهای بدون آلایندگی عملکرد بسیار خوبی داشته اما اگر فکر می‌کنید این برند دیگر بهترین خودروهای برقی را عرضه نمی‌کند پس این مقاله برای شماست. در حال حاضر تسلا فاصله زیادی با رقبای خود ندارد، چیزی که در سال‌های قبل کاملا قابل‌لمس بود. با اینکه محصولات این خودروساز آمریکایی همچنان جزو بهترین‌ها هستند اما رقبا هم پیشرفت کردند و حتی در برخی بخش‌ها از تسلا جلو زده‌اند. خرید بهترین خودرو برقی دیگر به‌راحتی سال‌های قبل نیست و خریداران باید تحقیق کرده و خودرو تولیدی تسلا را با رقبای زیادی مقایسه کنند. در اینجا رقبای اصلی هریک از محصولات تسلا را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را ذکر کرده‌ایم. البته از اشاره به تسلا مدل S و X به خاطر اینکه قدیمی هستند، خودداری شده است.

جایگزین‌های «مدل 3»

تنها رقیب مدل 3 که بر اساس پلت‌فرم ویژه خودروهای برقی ساخته نشده ب‌ام‌و i4 است هرچند از توانایی‌های کافی برای رقابت با تسلا سود می‌برد.

مدل پایه و تک‌موتوره i4 eDrive 35 قیمت 52هزار دلاری دارد و بردش به 444کیلومتر می‌رسد. بیشترین توان پیمایش در این خانواده به مدل دو موتوره i4 xDrive 40 با بهای 62 هزار دلار اختصاص دارد. این مدل با یک‌بار شارژ مسافت 494کیلومتری را طی کرده و صفر تا صد 4.9ثانیه‌ای دارد. اگر خواهان پرفورمنس بیشتر هستید، می‌توانید مدل i4 M50 را با قدرت 536اسب‌بخار، شتاب 3.7ثانیه و قیمت 70هزار دلار بخرید. ب‌ام‌و i4 خودرویی خوش‌ساخت و زیباست هرچند وزن بالایی دارد و به اندازه مدل 3 چابک و سرزنده نیست. به‌عنوان گزینه آسیایی می‌توان به هیوندای آیونیک6 اشاره کرد.

یکی از اولویت‌های اصلی هیوندای در طراحی آیونیک6 بحث آیرودینامیک بوده و به همین خاطر طراحی آن در بین خودروهای امروزی جنجالی به‌نظر می‌رسد. زیر بدنه خودرو پلت‌فرم E-GMP وجود دارد که در اکثر خودروهای برقی هیوندای و کیا به‌کار رفته و از معماری 800 ولتی پشتیبانی می‌کند به این معنی که امکان شارژ سریع خودرو وجود دارد. قیمت آیونیک6 از 38 هزار دلار شروع می‌شود و با این مبلغ به مدل پایه 150اسب‌بخاری که شتاب 8.5ثانیه‌ای و شعاع حرکتی 386کیلومتری دارد، دست پیدا می‌کنید. اگر به دنبال قدرت و برد بیشتر هستید باید مدل SE را با قیمت 42 هزار دلار انتخاب کنید که 225 اسب‌بخار قدرت داشته و با یک‌بار شارژ مسافت 581کیلومتری را طی می‌کند. افزودن موتور دوم قیمت را 3500 دلار افزایش داده هرچند قدرت را به 320 اسب‌بخار رسانده و توان پیمایش را به 508 کیلومتر کاهش می‌دهد.

پولستار2 نیز یکی از قدیمی‌ترین رقبای تسلا مدل 3 محسوب می‌شود. با اینکه طراحی این خودرو نسبت به سال 2020 تغییر زیادی نداشته اما زیر پوست آن بهبودهای زیادی وجود دارد. مدل تک‌موتوره با قیمت 50 هزار دلار، 299 اسب‌بخار قدرت داشته و در 5.9 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

این مدل شعاع حرکتی 515کیلومتری خواهد داشت. با پرداخت 55هزار دلار می‌توان نسخه دو موتوره 421 اسبی را خرید که شتاب را به 4.3ثانیه رسانده و توان پیمایش را به 444کیلومتر می‌رساند. اگر خواهان قدرت بیشتر باشید باید پکیج پرفورمنس 5500 دلاری را بخرید که خروجی پولستار2 را به 455 اسب‌بخار رسانده و شتاب 4ثانیه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. این پکیج شامل دامپرهای اولینز و رینگ‌های 20اینچی است هرچند شعاع حرکتی را به 397 کیلومتر کاهش خواهد داد.

جایگزین‌های «مدل Y»

پولستار4 با ظاهر کوپه مانند خود یکی از خاص‌ترین طراحی‌ها را دارد به‌خصوص اینکه فاقد شیشه عقب است. با پرداخت 55هزار دلار می‌توان نسخه پایه تک‌موتوره را خرید که قدرت 272اسب‌بخاری و توان پیمایش 483 کیلومتری دارد.

با سفارش سیستم چهارچرخ‌محرک، خروجی موتورها به 544اسب‌بخار و البته قیمت به 63هزار دلار می‌رسد. شتاب این مدل از 6.9 به 3.7 ثانیه کاهش یافته و برد خودرو نیز 48 کیلومتر کمتر از مدل تک‌موتوره است.

بررسی‌ها روی شورولت نشان می‌دهد توانایی‌ها و احساس سواری اکوئینکس برقی کاملا شایسته تحسین است. قیمت 35هزار دلاری این خودرو نیز بسیار مطلوب بوده و با این پول چیز زیادی به دست می‌آورید. مدل پایه اکوئینکس با یک‌بار شارژ مسافت 513‌کیلومتری را طی می‌کند. مدل دوموتوره 2LT قیمت 43‌هزار دلاری داشته و اگر مدل فول 3RS را انتخاب کنید باید 47 هزار دلار بپردازید.

هیوندای آیونیک5 از پلت‌فرم مشترک با آیونیک6 استفاده می‌کند و یکی از محبوب‌ترین جایگزین‌های تسلا محسوب می‌شود. مدل پایه این خودرو 42هزار دلار قیمت دارد و با قدرت 168 اسب‌بخار و شعاع حرکتی 354 کیلومتر عرضه شده است.

یک پله بالاتر مدل قوی 225اسب‌بخاری قرار گرفته هرچند قیمت آن 46 هزار دلار است.

این مدل با یک‌بار شارژ مسافت 488 کیلومتری را طی می‌کند. با پرداخت 3500 دلار دیگر می‌توان مدل 320 اسبی را خرید که بردش 418 کیلومتر اعلام شده است. گل سرسبد این خانواده آیونیک 5 N ؛ 66هزار دلار قیمت دارد که محصولی هیجان‌انگیز به‌شمار می‌رود. با اینکه کیا EV6 شباهت‌های فنی زیادی با دو خودرو هیوندای دارد اما ظاهر منحصربه‌فرد آن کاملا جلب‌توجه می‌کند. این خودرو تجربه سواری دینامیک‌تری نسبت‌به هیوندای دارد. مدل پایه با قیمت زیر 43هزار دلار در دسترس بوده و توان پیمایش 373 کیلومتری دارد.

منبع: اخبار خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *