مهم‌ترین اخبار بازارها/ استقبال سبز بورس از انتخابات

مهم‌ترین اخبار بازارها/ استقبال سبز بورس از انتخابات

معاملات روز جاری بورس تهران با رشد 0.5 درصدی شاخص کل همراه شد تا روند صعودی شاخص‌ها در تالار شیشه‌ای همچنان تداوم داشته باشد. شاخص کل با رشدی که در آخرین روز هفته تجربه کرد، وارد کانال 2 میلیون و 100 هزار واحدی شد. گفتنی است که معاملات روز جاری، آخرین روز معاملاتی قبل از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بود  و در هفته آتی و با مشخص‌شدن سرنوشت صندلی ریاست جمهوری، بورس تهران از بلاتکلیفی ناشی از انتخابات رهایی خواهد یافت. طبیعتا روند آتی این بازار از هفته آینده، با توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تعیین خواهد شد و سرمایه‌گذاران و فعالان حاضر در تالار شیشه‌ای با توجه به تفسیر خود از رویکرد، خط فکری و مواضع رئیس جمهور جدید، اقدام به تصمیم‌گیری در خصوص سبد سرمایه‌گذاری خود خواهند کرد.

نفت برنت 86 دلاری شد.

در معاملات روز جاری بازار جهانی، نفت برنت به 86 دلار رسید. پس از انتشار آماری که کاهش بیش از حد ذخایر آمریکا را مخابره می‌کرد، قیمت نفت در روز چهارشنبه با افزایش همراه شد. در روز چهارشنبه، قیمت نفت برنت با 43 سنت معادل 0.5 درصد افزایش، به 86 دلار و 67 سنت در هر بشکه رسید که قیمت فوق بالاترین قیمت تجربه‌شده نفت برنت در 10 هفته اخیر است. هم‌چنین نفت WTI نیز با افزایش 0.5 درصدی (معادل 41 سنت) همراه شد و به 83 دلار و 22 سنت رسید. گفتنی است که آخرین باری که نفت WTI توانسته بود، مقادیر کنونی را تجربه کند به اواخر ماه آوریل بازمی‌گردد. هر دو شاخص در روز سه‌شنبه که نگرانی‌ها نسبت به مختل‌شدن تولید منطقه خلیج مکزیکو بر اثر توفان گرمسیری بریل تسهیل شد، با کاهش بسته شده بودند.

سرخپوشی صندوق‌های طلا

رصد تحرکات صندوق‌های طلا در روز جاری، حاکی از سرخپوشی همه صندوق‌های طلای حاضر در بازار است.  دلار در واپسین دقایق معاملات دیروز در قیمت 61 هزار و 300 تومان کار خود را به اتمام رساند، اما در روز جاری در دلار یک کانال پایین­تر آمد و وارد کانال 60 هزار تومان شد. گفتنی است که صندوق های طلا بیشترین همبستگی را با قیمت دلار دارند و افت قیمت دلار در بازار آزاد، مهم­ترین عاملی است که موجب شد تا صندوق­های طلا با فشار عرضه مواجه شوند.

جدیدترین تحلیل‌ها در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *