مهم؛ وزیر صمت : برای خرید خودرو صبر کنید!

مهم؛ وزیر صمت : برای خرید خودرو صبر کنید!

بازار خودرو

افزایش قیمت خودرو، خرید وسیله نقلیه شخصی را برای خانواده‌ها سخت کرده است. ساده‌ترین خودروهای بازار نیز قیمت‌های فضایی دارند.به غیر از قیمت خودروهای داخلی، برای خرید خودرو از کارخانه، باید در صف طولانی منتظران خرید قرار بگیرید و در نهایت بعد از یکسال، خودرو را با قیمت‌های فضایی از خودروسازان بخرید. هر 3 ماه یکبار هم شورای رقابت، افزایش نرخ خودروها را تصویب می‌کند که فقط شرایط برای مردم عادی سخت‌تر می‌شود.

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه وضعیت بازار خودرو رو به بهبودی است گفت: پیشنهاد می‌کنم مردم برای خرید خودرو صبر کنند. دلیل آن هم واردات خودروهای جدید به بازار است. در حال حاضر شاهد واردات خودروهای نو به کشور هستیم و آیین‌نامه خودروهای دست دوم نیز تصویب شده و به زودی ابلاغ می‌گردد. همچنین واردات خودروهای برقی نیز به کشور، آزاد است.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که با سیاست‌های دولت سیزدهم، شاهد کاهش قیمت خودرو و ثبات در این بازار خواهیم بود.

آشفته بازار خودرو

موانع واردات خودرو

باید توجه کرد که در سال‌های گذشته، با جهش قیمت ارز در بازار آزاد و ممنوعیت واردات خودرو به کشور، خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شد و ضربه‌ی این موضوع مستقیما به مصرف‌کننده نهایی خورد.

همچنین وزیر صمت از ورود خودروهای برقی به حمل و نقل عمومی از انتهای سال جاری خبر داد. برهمین اساس علی‌آبادی با اشاره به وضعیت بد هوای شهرهای بزرگ کشور، از ورود تاکسی و اتوبوس‌های برقی تا انتهای سال به کشور خبر داد.

از ابتدای دولت سیزدهم با افزایش تولید خودرو و اخباری مبنی بر واردات خودرو، وضعیت این بازار کمی بهبود یافته است. موانع بسیاری مانند عوامل فروش خودروهای خارجی، برندهای مجاز جهت واردات، ارز مورد نیاز واردات خودرو و خدمات پس از فروش خودروها در مسیر واردات وجود دارند. باید دید آیا علی‌آبادی می‌تواند بر این موانع غلبه کند یا مانند وزیر قبلی از صمت می‌رود؟

برچسب‌ها