ممنوعیت صادرات روغن پالم توسط اندونزی

ممنوعیت صادرات روغن پالم توسط اندونزی

جاکارتا، 22 آوریل (رویترز) – اندونزی، بزرگترین تولید کننده روغن نخل در جهان، اعلام کرد که قصد دارد صادرات پرمصرف ترین روغن نباتی را در روز جمعه ممنوع کند، اقدامی شوکه کننده که می تواند تورم فزاینده جهانی مواد غذایی را تشدید کند.

توقف حمل و نقل روغن پخت و پز و مواد خام آن، که به طور گسترده در محصولات مختلف از کیک گرفته تا لوازم آرایشی استفاده می شود، می تواند هزینه ها را برای تولیدکنندگان مواد غذایی بسته بندی شده در سطح جهان افزایش دهد و دولت ها را مجبور به انتخاب بین استفاده از روغن های گیاهی در غذا یا سوخت زیستی کند. اندونزی بیش از نیمی از عرضه جهانی روغن پالم را به خود اختصاص داده است.

در یک پخش ویدئویی، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی گفت که می خواهد از در دسترس بودن محصولات غذایی در داخل کشور پس از جنگ روسیه و اوکراین اطمینان حاصل کند. وی گفت: اجرای این سیاست را نظارت و ارزیابی خواهم کرد تا عرضه روغن خوراکی در بازار داخلی فراوان و مقرون به صرفه شود.

آتول چاتورودی، رئیس سازمان تجارت انجمن استخراج کنندگان حلال هند (SEA) گفت که این اعلامیه به مصرف کنندگان در خریدار برتر هند و در سطح جهانی آسیب می رساند.

او گفت: «این اقدام تاسف‌آور و کاملاً غیرمنتظره است.

قیمت روغن نباتی جایگزین در واکنش به اقدامی که از 28 آوریل اجرایی خواهد شد، افزایش یافت. روغن سویا، دومین روغن نباتی پر مصرف، 4.5 درصد افزایش یافت و به رکورد 83.21 سنت در هر پوند در بورس کالای شیکاگو رسید.

قیمت جهانی روغن پالم خام، که از آن برای پخت و پز استفاده می شود، در بحبوحه افزایش تقاضا و تولید ضعیف تولیدکنندگان برتر اندونزی و مالزی، به علاوه اقدام اندونزی برای محدود کردن صادرات روغن پالم در ژانویه که در ژانویه لغو شد، به بالاترین حد تاریخی رسیده است.

وزارت کشاورزی ایالات متحده در طول جنگ اوکراین به جای ممنوعیت صادرات، همکاری بین المللی را گسترش داده است.

بازارهای جهانی روغن خوراکی در سال جاری به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین متلاطم شده است، اقدامی که روسیه آن را «عملیات ویژه» برای غیرنظامی کردن همسایه خود می نامد.

دریای سیاه 76 درصد از صادرات روغن جهان را به خود اختصاص می دهد و کشتیرانی تجاری از این منطقه از زمان ورود نیروهای روسیه به اوکراین در ماه فوریه به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها