مقایسه ی نرخ زغالسنگ استرالیا و آمریکا/ واردات زغالسنگ چین از آمریکا چقد هزینه خواهد داشت؟

مقایسه ی نرخ زغالسنگ استرالیا و آمریکا/ واردات زغالسنگ چین از آمریکا چقد هزینه خواهد داشت؟

به گزارش سیگنال به نقل از معدن 24،

 

معدن24: مقایسه ی قیمت هر تن زغالسنگ استرالیا و آمریکا طی یکسال اخیر نشان می دهد که نرخ این محصول استرالیا در همه حال با حاشیه ی یکسان بالاتر از زغالسنگ آمریکا بوده است که حتی در بعضی برهه های زمانی این شکاف بیشتر هم شده است.

در نوامبر سال 2019 اختلاف نرخ این محصول هر دو کشور در کمترین حالت خود بود و با اختلافی 2 تا 5 دلاری مابین 130 تا 135 دلار نوسان می کرد‌ که البته این اختلاف قیمتی به بیشترین میزان خود در یکسال اخیر رسید. جایی که در مارس 2019 بهای هر تن زغالسنگ استرالیا با جهشی چشمگیر به 160 دلار در تن و این محصول امریکا به 140 دلار در تن صعود داشت و اختلاف به 20 دلار متریک تن رسید.

اما این دو کف قیمتی خود را در آگوست 2020 دیدند و در کمترین میزان خود معامله می شدند‌. در آن ماه قیمت هرتن از این محصول استرالیا به 105 تا 110 و امریکا به 102 تا 105 دلار سقوط کرد که بار دیگر اختلاف این دو به حداقل برسد.

در ماه های بعد و تا اکتبر 2020 روال افزایشی نرخ این دو موجب شده که قیمت های جدید به ترتیب به 120 و 115 دلار در تن افزایش یابد اما با شروع ماه نوامبر و همزمان با اعلام منع واردات زغالسنگ چین از استرالیا نرخ این محصول به کم ترین حد خود در سال های اخیر رسید تنها 90 دلار درتن!

از طرفی دیگر در این وضعیت چینی ها روی به بازار آمریکا برای تامین نیازهای خود آوردند اما تولیدات امریکای پاسخگوی اشتهای فراوان چینی ها نبوده و نیست‌ و همین امر و کشش تقاضا موجب افزایش نرخ زغالسنگ آمریکا شده است.

چین برای سیرکردن اشتهای خود به منبع عظیمی مانند استرالیا نیاز دارد و از این رو قادر نبودن امریکا به پاسخ به این نیاز و افزایشی شدن قیمت زغالسنگ این کشور چین را در وضعیتی متفاوت از قبل قرار داده است که احتمالا باید بهای آن را با مبلغ بیشتر برای واردات از آمریکا بپردازند!

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”commodity”} /–>