مقاومت وابسته به عقیده است نه افراد/ سران اسرائیل دیگر مصون نیستند

مقاومت وابسته به عقیده است نه افراد/ سران اسرائیل دیگر مصون نیستند
خلاصه اخبار

کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید فرمانده شهید «یحیی السنوار» در شرایط قهرمانانه‌ای به شهادت رسید و این اتفاق روحیه مضاعفی را به نیروهای مقاومت تزریق می‌کند.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر سال گذشته تا به امروز با توجه به شکست‌هایی که در صحنه‌های عملیاتی و میدان داشته برای سرپوش گذاشتن بر روی ناکامی‌های خود دست به ترور فرماندهان مقاومت زده تا بتواند برای خود دستاوردی را کسب کند اما گروه‌های مقاومت نه‌ تنها با ترور فرماندهان تضعیف نشدند بلکه قوی‌تر از قبل مسیر خود را ادامه دادند. 

بعد از ترور «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان و تشدید درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیست،ی دامنه جنگ گسترده‌تر شد و رژیم صهیونیستی در پی مبارزه با نیروهای مقاومت در غزه «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را به شهادت رساند. 

«خلیل الحیه» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر این‌که حماس با شهادت سنوار تضعیف نخواهد شد، گفت: السنوار یک قهرمان شهید است که تا آخرین لحظه حیات خود رو در روی ارتش رژیم اشغالگر ایستاد. خون شهدا مسیر را برای ما روشن خواهد کرد و انگیزه‌ای برای پایداری و ثبات خواهد بود.

او گفت: حماس تا زمان تشکیل کشور فلسطین در تمام خاک فلسطین به پایتختی قدس به فعالیت و تلاش خود ادامه خواهد داد. شهادت السنوار و دیگر رهبران تنها بر قدرت و صلابت جنبش ما می‌افزاید.

الحیه تاکید کرد: اسرای رژیم اشغالگر تنها با توقف جنگ غزه و عقب نشینی کامل ارتش اسرائیل از آن و آزادی اسرای ما از زندان‌های رژیم اشغالگر به خانه‌هایشان باز خواهند گشت.

مقاومت وابسته به عقیده است نه افراد/ سران اسرائیل دیگر مصون نیستند
ادای احترام به شهید سنوار در صنعاء

ترورها نتوانسته برای صهیونیست‌ها نتیجه‌ای به بار آورد

«عماد آبشناس» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود درباره این‌که نیروهای مقاومت با ترور فرماندهان‌شان تضعیف نمی‌شوند، اظهار کرد: مقاومت وابسته به افراد نیست؛ اگر قرار بود وابسته به افراد باشد با شهید شدن یک یا 2 فرمانده کارش تمام بود؛ مقاومت وابسته به عقیده و باور است و تا زمانی که این عقیده و باور وجود دارد مقاومت ادامه می‌یابد. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: شهادت سنوار نه فقط مقاومت را تضعیف نمی‌کند، بلکه مقاومت را قوی‌تر می‌کند، مخصوصا این‌که سنوار در شرایط قهرمانانه‌ای به شهادت رسید و این اتفاق روحیه مضاعفی را به نیروهای مقاومت تزریق می‌کند، صهیونیست‌ها تصور می‌کنند با ترور می‌توانند به نتیجه برسند اما اگر به لیستی از ترورهایی که تاکنون توسط رژیم صهیونیستی انجام شده نگاهی بیاندازند، این همه ترور نتوانست برای آن‌ها نتیجه‌ای به بار آورد. 

وی افزود: امروزه شرایطی پیش آمده که صهیونیست‌ها کل منطقه را به آتش می‌کشند، اگر احیانا بخواهیم از جنگ فراگیر پرهیز کنیم بعید می‌دانم آمریکایی‌ها اجازه دهند.

مقاومت وابسته به عقیده است نه افراد/ سران اسرائیل دیگر مصون نیستند
عملیات وعده صادق 2

حمله به ایران، برای رژیم صهیونیستی خودکشی است

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز روز جمعه ابراز امیدواری کرد که بتوان از درگیری‌ها در منطقه جلوگیری کرد زیر این اتفاقا به نفع هیچ کسی نیست.

او همچنین عنوان کرد که اگر ایران و رژیم صهیونیستی بخواهند، مسکو مایل به کمک‌رسانی به آن‌ها جهت مصالحه است.

پوتین گفت: «ما با اسرائیل در ارتباط هستیم. ما با ایران در ارتباط هستیم. ما می‌خواهیم که تبادل ضربات زمانی متوقف شود. برای این هدف باید راه‌حلی پیدا شود که طرفین را راضی کند.»

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که پیدایش راه‌حلی میان ایران و رژیم صهیونیستی امکان‌پذیر است، هرچند که دستیابی به این راه‌حل سخت خواهد بود.

آبشناس کارشناس مسائل بین‌الملل نیز با اشاره به پیشنهاد مسکو برای میانجی‌گری اظهار کرد: اگر صهیونیست‌ها بپذیرند روسیه به‌عنوان میانجی‌ ورود کند، آتش‌بس در غزه، لبنان و ایران برقرار می‌شود اما این شرایطی که صهیونیست‌ها به وجود آورده‌اند به هیچ وجه موجب نمی‌شود که خودش و دیگران آرامش داشته باشند. 

وی همچنین اظهار کرد: اگر رژیم صهیونیستی خودکشی کرده و به ایران حمله کند منطقه را در آتش می‌کشد، اکنون تنها راه برای رژیم صهیونیستی این است که میانجی‌گری روسیه را بپذیرد اگر نه آمریکا به عنوان یک میانجی‌گر قابل اعتماد نیست. 

مقاومت وابسته به عقیده است نه افراد/ سران اسرائیل دیگر مصون نیستند
حماه پهپادی حزب‌الله به محل اقامات نتانیاهو در قیصریه

پیام حزب‌الله برای نتانیاهو

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: این پیشنهاد فرصتی برای صهیونیست‌هاست، اگر نه دیدیم که امروز به خانه شخصی نتانیاهو حمله شد و اگر این روند ادامه یابد سایر مقامات اسرائیلی نیز مصون نیستند و این تحولات پیغامی برای مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی است که وقتی شخصیت‌های مقاومت را ترور می‌کنند، خودشان و خانواده‌شان نیز مصون نیستند. 

حزب‌الله لبنان در جدیدترین عملیات خود با نفوذ پهپادی به مناطقی از فلسطین اشغالی از جمله جنوب حیفا، محل اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد. این حمله منجر به آماده باش نظامی در اراضی اشغالی شد. با این حال، دفتر نتانیاهو مدعی شد او و همسرش در این محل حضور نداشتند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *