معاون دفتر رئیس جمهوری: اسیر اینترنشنال و نسخه‌های وطنی‌ آن نشویم

معاون دفتر رئیس جمهوری: اسیر اینترنشنال و نسخه‌های وطنی‌ آن نشویم
خلاصه اخبار

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری با ارائه گزارشی از برنامه‌های رئیس‌جمهور در نیویورک، توصیه کرد که اسیر اینترنشنال و نسخه های وطنی آن نشویم که مأموریت بزرگی برای ایران دنبال شده است.

به گزارش ایسنا، متن پیام مهدی طباطبایی در فضای مجازی به شرح زیر است:

گزارش سفر نیویورک 2

نخستین جلسه روز دوم برنامه های رئیس جمهور نشست با علمای ادیان ابراهیمی با حضور نمایندگان مسیحیان یهودیان و مسلمانان آمریکایی بود هم نمایندگان مسیحیت و هم یهودیان از تفکیک صهیونیزم با دین کهن یهودیت قدردانی جدی داشتند و خویشتنداری قهرمانانه جمهوری اسلامی در برابر تحریکات را مقدمه صلحی جهانگیر ارزیابی کردند.

اظهارات رئیس جمهور پزشکیان نیز که در حقیقت امتداد گفتمان وفاق و آشتی این بار در پهنه بین المللی بود مورد توجه خاصی قرار گرفت. جلسه بعدی نیز نشست با علمای شیعه مقیم آمریکا بود که اظهارات رئیس جمهور و تسلط عمیق وی بر متون اسلامی بسیار کانون توجه دانشمندان و علمای شیعه در آمریکا که از ملیت های مختلف هم بودند، قرار گرفت.

ملاقات وزیر خارجه چین و رئیس جمهور صربستان نیز در محل اقامت رئیس جمهور برگزار شد و پس از ارائه سخنرانی در صحن سازمان ملل جلسه با مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در سازمان ملل انجام شد.

مصاحبه با شبکه الجزیره انگلیسی آخرین برنامه روز دوم بود که دکتر پزشکیان با تبیین موضوع اتحاد و وفاق در جهان اسلام تجاوز و گستاخی های رژیم صهیونیستی را محکوم به شکست دانست.

در بحبوحه مراودات دیپلماتیک گاه اخبار جنجالی و به کلی فاقد اعتباری در تهران منتشر میشود اعم از حاشیه پردازی کاملا دروغین راجع به ملاقات با رئیس جمهور ترکیه.

لیست های مخدوش و غیردقیقی که به عنوان همراهان رئیس جمهور منتشر می شود، فیک نیوزهایی درباره حضور همراهان رئیس جمهور در گردشگاه ها و مراکز خرید و…. که همگی ناصحیح است و مصداق غلبه حاشیه بر متن.

همین قدر کفایت میکند بگویم دیدار با اردوغان در وضعیتی انجام شد که رئیس جمهور ترکیه به انتظار حضور دکتر پزشکیان نشسته بود نه بالعکس و ملاقات در کمال احترام و تشریفات دیپلماتیک انجام شد. هیات همراهان رئیس جمهور هم معدود.

دفعات خروجی که از هتل محل اقامت داشته ایم فقط برای حضور در جلسات سازمان ملل بوده است. اسیر اینترنشنال و نسخه های وطنی آن نشویم ماموریت بزرگی برای ایران دنبال شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *