معاملات ETFهای اسپات اتریوم رسماً آغاز شد

معاملات ETFهای اسپات اتریوم رسماً آغاز شد

 صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم در آمریکا در اولین روز معاملاتی خود توانستند خالص جریان ورود سرمایه ۱۰۶.۶ میلیون دلاری را ثبت کنند. ETF اسپات شرکت بلک راک با 266.5 میلیون دلار جریان ورودی پیشتاز بود و پس از آن ETF اسپات شرکت بیت‌کوین با 204 میلیون دلار جریان ورودی در رتبه دوم قرار گرفت.

ETF اسپات شرکت فیدلیتی هم با 71.3 میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفت. با این حال ETF اسپات شرکت گری‌اسکیل با ۴۸۴.۹ میلیون دلار جریان خروجی مواجه شد و تقریباً ۵ درصد از ذخایرش را از دست داد.

این صندوق در سال 2017 راه‌اندازی شد و به سرمایه‌گذاران نهادی اجازه خرید ETH را می‌داد. با این حال، این صندوق پس از تبدیل شدن‌ به ETF اسپات امکان بازخرید مستقیم سهام خود را در اختیار سرمایه‌گذارانش قرار داد. تبدیل این صندوق به یک ETF اسپات به این معنی است که سرمایه‌گذاران آن می‌توانند به راحتی سهام خود را بفروشند و همین مسئله به جریان خروج سرمایه مذکور کمک کرده است.

در ماه ژانویه (دی)، ETFهای اسپات بیت کوین همین مشکل را ETF اسپات شرکت گری‌اسکیل داشتند. این صندوق از زمانی که به ETF اسپات تبدیل شده، بیشتر از ۱۷.۵ میلیارد دلار سرمایه را از دست داده است.

جریان ورود و خروج سرمایه ETFهای اسپات بیت کوین در اولین روز معاملاتشان

با این حال صندوق مینی تراست اتریوم شرکت گری‌ اسکیل که کارمزد کم‌تری در مقایسه با صندوق تراست آن دارد (همان صندوقی که جریان خروجی زیادی ثبت کرد)، ۱۵.۲ میلیون دلار جریان ورود سرمایه داشته است

به طور کلی، ETFهای اسپات اتریوم توانستند در این روز حدود ۱.۰۸ میلیارد دلار حجم معامله هم داشته داشته باشند. این مقدار حجم معامله تقریباً ۲۳ درصد از حجم معاملات ETFهای اسپات بیت کوین در اولین روز معاملاتیشان را تشکیل می‌دهد.

جریان ورود و خروج سرمایه ETFهای اسپات اتریوم

منبع:

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

Cointelegraph

برچسب‌ها