مصر تحرکات «خطرناک» رژیم صهیونیستی در لبنان را محکوم کرد

مصر تحرکات «خطرناک» رژیم صهیونیستی در لبنان را محکوم کرد
خلاصه اخبار

شورای وزیران مصر تشدید تنش خطرناک در جنوب لبنان را محکوم و تاکید کرد که با هرگونه تحمیل «وضعیت جدید» که حاکمیت لبنان را نقض کند، مخالف است.

به گزارش ایسنا، شورای وزیران مصر اعلام کرد قاهره تشدید تنش خطرناک در جنوب لبنان را محکوم می‌کند.

براساس نوشته روزنامه الاخبار، شورای وزیران مصر همچنین تاکید کرد که قاهره با هرگونه تلاش در راستای لطمه وارد کردن به حاکمیت لبنان و تحمیل «وضعیت جدید» که حاکمیت لبنان را نقض کند، مخالف است.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان، از جمله ضاحیه جنوبی ادامه دارد و بر اساس اعلام آژانس مدیریت اضطراری دولت لبنان، در شبانه‌روز گذشته در این حملات 95 لبنانی دیگر شهید و 172 تن دیگر زخمی شدند.

ارتش صهیونیستی پیشتر دستورالعمل‌های جدیدی برای تخلیه ضاحیه جنوبی بیروت صادر کرده و در بیانیه‌ای هشدار داد که اهدافی متعلق به حزب‌الله واقع در ساختمان‌ها را هدف قرار خواهد داد. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان محله «شویفات العمروسیه» در ضاحیه جنوبی هشدار داد و از آنها خواست فورا محله را تخلیه کنند.

بر اساس داده‌های موجود، در مجموع در 2 روز گذشته 140 حمله از سوی رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف لبنان انجام شد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز سه‌شنبه عملیاتی زمینی را در لبنان آغاز و مدعی شد که این عملیات محدود خواهد بود. از هفته گذشته نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی حملات شدیدی را علیه اهداف حزب‌الله در مناطق مختلف لبنان آغاز کرده است و با وجود محکومیت‌های جهانی، زیر پوشش حمایت ایالات متحده، به سرپیچی از دستورات بین‌المللی ادامه می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی در کنار ادامه جنایت‌های خود علیه مردم غزه، اخیرا عملیات‌های هوایی را علیه جنوب لبنان و بیروت انجام داد که به شهادت تعدادی از فرماندهان و رهبران حزب‌الله لبنان از جمله سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب و غیرنظامیان لبنانی منجر شد.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *