مشکلات صنعت خودروسازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون‌های مجلس بررسی می‌شوند

مشکلات صنعت خودروسازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون‌های مجلس بررسی می‌شوند
خلاصه اخبار

تهران – ایرنا – بررسی مشکلات صنعت خودروسازی کشور و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به ترتیب در دستور کار این هفته کمیسیون‌های اصل نود و اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته تشکیل خواهد شد و بررسی طرح‌ها و لوایح و سوال از برخی وزرای دولت در دستور کار این هفته کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی است.

کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در این هفته رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را در دستور کار دارد.

کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، میزبان وزیر صنعت، معدن و تجارت است تا مشکلات صنعت خودروسازی کشور با حضور نمایندگان بررسی شود.

در این هفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهمان کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی خواهد بود تا درباره موانع و مشکلات موجود در اخذ مجوزهای کسب و کار در حوزه این وزارتخانه به نمایندگان توضیح دهد.

همچنین وزیر کار به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواهد رفت تا درباره موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان به اعضای کیمسیون گزارش دهد.

سوال نماینده لنگرود از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح خواهد شد.

وزرای اطلاعات و کشور برای بررسی مسائل امنیت داخلی کشور با محوریت استان سیستان و بلوچستان در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها حضور خواهند یافت.

بررسی موضوع واردات خودرو با دعوت از مسوولان و همچنین ناترازی انرژی در حوزه پتروشیمی با حضور وزیر نفت، در دستور کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد.

وزیر اموراقتصادی و دارایی در این هفته به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواهد رفت تا آخرین وضعیت اعطای تسهیلات حوزه مسکن بر اساس تکالیف نظام بانکی در جلسه کمیسیون بررسی شود. وزرای راه و شهرسازی و کشور نیز مهمان کمیسیون عمران خواهند بود تا درباره برخی از مسائل با نمایندگان گفت و گو کنند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این هفته میزبان وزیر آموزش و پرورش است تا مسائل فرهنگی و کارکرد معاونت پرورشی وزارتخانه در این کمیسیون بررسی شود.

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی قرار است در این هفته از سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بازدید کنند.

نشست مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اقدامات و عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) و صندوق بازنشستگی کشور در دستور این هفته اعضای کمیسیون است.

متن کامل دستور کمیسیون های مجلس را اینجا ببینید.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *