مشاور سرمایه‌گذاری سابق شرکت تلگرام در زیر ذره‌بین قانون‌گذاران

مشاور سرمایه‌گذاری سابق شرکت تلگرام در زیر ذره‌بین قانون‌گذاران

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

اخذ مدارک و اظهارات از مشاور ارشد سرمایه‌گذاری سابق شرکت تلگرام

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا از دادگاه عالی انگلیس و ولز درخواست کرد تا اسناد و اظهارات جان هایمن(John Hyman)، مدیر سرمایه‌گذاری سابق موسسه‌ی مالی مورگان استنلی(Morgan Stanley) و رنسانس کپیتال(Renaissance Capital) که هم‌اکنون در انگلیس سکونت دارد را اخذ کند.

مشاور سرمایه‌گذاری تلگرام

هایمن به‌طور مستقیم در جمع‌آوری سرمایه برای پروژه‌ی رمزارزی شرکت تلگرام فعالیت داشته است و با بیش از ۱۲ سرمایه‌گذار مکاتبه کرده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا اعلام کرد که پاول دورف(Pavel Durov)، مدیر عامل تلگرام، هایمن را به صورت مشاور ارشد سرمایه‌گذاری تلگرام و شخصی که «توزیع توکن‌های گرام» را هدایت می‌کند، توصیف کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، هایمن پس از ترک شرکت تلگرام هم‌اکنون در Gram Vault فعالیت می‌کند. این شرکت سوئیسی متولی نگهداری از توکن‌های گرام در گذشته ادعا کرده است که با بزرگترین سرمایه‌گذاران TON همکاری می‌کند. در حالی که شرکت تلگرام قادر به انجام مذاکره نبوده است، این شرکت به‌منظور فهرست کردن رمزارز گرام در صرافی پولونیکس(Poloniex) با این صرافی مذاکره کرده است.

فعالیت‌های جان هایمن

مکاتبات شرکت تلگرام با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برخی از تاکتیک‌هایی که شرکت تلگرام برای جمع‌آوری سرمایه‌ی ۱٫۷ میلیارد دلاری استفاده کرده است را آشکار می‌سازد.

به عنوان مثال، هایمن در یک ایمیل اظهار داشت که به دلایل مسائل قانونی تصمیم گرفتیم که « توکن‌ها را به‌طور عمومی عرضه نکنیم. در زمان آغاز به‌کار شبکه‌ی بلاکچین‌ مردم قادر خواهند بود رمزارز گرام را خریداری کنند، اما خرید مستقیم از تلگرام امکان پذیر نخواهد بود.»

وی خطاب به سرمایه‌گذاران گوگل(بخش Google Ventures’ Blake) اظهار داشت که علاوه بر دو مرحله‌ی پیش‌فروش توکن‌های گرام که در ماه‌های فوریه و مارس اجرا شده است، سه مرحله‌ی فروش خصوصی دیگر نیز برگزار خواهد شد.

اگرچه سرمایه‌گذاران موکدا از فروش مجدد توکن‌های گرام منع شده‌اند، بازار‌های ثانویه همانند صرافی‌های کوچک، کارگزاری‌ها و برخی از میز‌های معاملاتی، قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را تهدید می‌کنند.

بر اساس گزارش کوینیت، شرکت تلگرام به دلیل طرح دادخواست از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و بر اساس دستور دادگاه، زمان راه‌اندازی بلاکچین TON را به آینده موکول کرده است.

درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا از مشاور ارشد سرمایه‌گذاری سابق شرکت تلگرام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا مدارک و اظهارات جان هایمن به رفع موانع راه‌اندازی پروژه‌ی رمزارزی تلگرام کمک خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.