مسمومیت ۶ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در زنجان طی دو هفته گذشته

مسمومیت ۶ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در زنجان طی دو هفته گذشته
خلاصه اخبار

ایسنا/زنجان رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان زنجان، گفت: هیچ مورد مرگ و میر ناشی از مسمومیت با متانول طی دو هفته اخیر در استان اتفاق نیفتاده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، داریوش تقی‌لو، اظهار کرد: هیچ مورد مرگ و میر ناشی از مسمومیت با متانول طی دو هفته اخیر در استان اتفاق نیفتاده است و مورد فوت شده در خبر منتشره قبلی، ارتباطی با مسمومیت نداشته و به دلیل بیماری‌ زمینه‌ای فرد رخ داده است.

وی با بیان اینکه طی دو هفته گذشته 6 مورد مسمومیت با الکل در سطح استان گزارش شده است، افزود: از این تعداد، 4 مورد دچار مسمومیت با اتانول و 2 مورد دچار مسمومیت با متانول شده بودند.

این فوق تخصص سم‌شناسی بالینی با اشاره به اینکه متانول جزو انواع خطرناک الکل است که مصرف آن می‌تواند منجر به مرگ و میر شود، خاطرنشان کرد: 4 مورد مسمومیت با اتانول در اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان تحت درمان سرپایی قرار گرفتند و 2 مورد مسمومیت با متانول نیز هر دو بلافاصله تحت درمان‌های اولیه و دیالیز قرار گرفتند و پس از پایدار شدن شرایط، با حال عمومی خوب مرخص شدند.

وی خاطرنشان کرد: منشا مسمومیت این دو بیمار در استان گیلان بوده و علائم مسمومیت آنان پس ار بازگشت به زنجان بروز یافته بود که با انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *