مراقب پروژه‌های تقلبی لایه دوم اتریوم باشید

مراقب پروژه‌های تقلبی لایه دوم اتریوم باشید

امین گون سیرر (Emin Gün Sirer)، بنیان‌گذار آوالانچ، در مورد شیوع پروژه‌های لایه دوم در بازار ارزهای دیجیتال به خصوص پس از به‌روزرسانی دنکن اتریوم هشدار داده است.

سیرر تاکید کرده است که بسیاری از این پروژه‌ها که او آن‌ها را «زباله» می‌نامد، در تلاش هستند خلأ سم بنکمن فرید (SBF)، بنیان‌گذار صرافی ورشکسته‌شده FTX، را پر کنند. او از این پروژه‌ها به دلیل استفاده از توالی‌یاب‌های متمرکز بدون جلوگیری از تقلب و همچنین فروش توکن‌های شخصی بنیان‌گذاران آن‌ها انتقاد کرده است. او این استراتژی‌ها را به رفتار SBF تشبیه کرد و گفت:

ما همه به خاطر اینکه SBF به نظر باهوش می‌آمد و پول زیادی به دست می‌آورد، هشدارهای موجود را نادیده گرفتیم. با این حال بعداً معلوم شد که او یک احمق و جامعه‌ستیز است و پول ما را می‌دزدد.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

سیرر علاوه بر این هشدار داد که کلاهبرداری‌های بعدی خشن‌تر خواهد بود و کلاهبرداران رفتارهای بدتری از خود نشان خواهند داد. بنیان‌گذار آوالانچ خاطرنشان کرد:

ایجاد یک لایه دومِ زباله واقعاً آسان شده و افراد فقط نیاز دارند با ویتالیک بوترین عکس بگیرند و حرف‌های او را طوطی‌وار تکرار کنند.

سیرر چندین هشدار را موراد زیر نشان‌دهنده زباله بودن یک راهکار لایه ۲ است:

  • مغایرت بین پروژه و فناوری آن
  • فروش توکن برای جمع‌آوری سرمایه برای توسعه پروژه در آینده
  • فروش توکن‌های شخصیِ بنیان‌گذاران پروژه‌ها

سیرر از جامعه ارزهای دیجیتال خواست تا این سوال را از خود بپرسند که آیا یک توسعه‌دهنده واقعاً در حال حل مشکلات بازار ارزهای دیجیتال است یا خیر. او سپس ادامه داد:

فقط چند مشکل واقعی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. به عنوان مثال، مقیاس‌پذیری و بهره‌وری در گذشته مشکلات مهمی بودند و آوالانچ و سولانا دو رویکرد خوب برای غلبه بر آن‌ها ارائه کردند.

منبع:  Bitcoinsistemi

برچسب‌ها