مدیرعامل کانسن‌سیس: شبکه‌ی اتریوم۲ سریع‌تر از آنچه فکرش را می‌کنید پیشرفت خواهد کرد

مدیرعامل کانسن‌سیس: شبکه‌ی اتریوم۲ سریع‌تر از آنچه فکرش را می‌کنید پیشرفت خواهد کرد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

صحبت‌های جوزف لوبین

آقای جوزف لوبین(Joseph Lubin) از بنیانگذاران شرکت نرم‌افزار کانسن‌سیس(ConsenSys) و همکاران اتریوم، در تاریخ 3ام دسامبر و در جریان کنفرانس آسیا و اقیانوسیه‌ی 2020 پیش‌بینی کرد که شبکه‌ی تازه تاسیس اتریوم2 «در آینده‌ای نه چندان دور شبکه‌ی اصلی اتریوم را می‌بلعد».

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود نسبت به آینده‌ی شبکه‌ی اتریوم2 و پیشرفت آن ابزار امیدواری کرد و توضیح داد که «افراد آگاه از وضعیت اکوسیستم اتریوم2 نسبت به سرعت اتفاقات و پیشرفت‌ها بسیار خوش‌بین هستند، زیرا در فاز صفر این شبکه کارهای بسیار پیچیده‌ای صورت گرفته است».

جوزف لوبین اتریوم2 Joseph Lubin
آینده‌ی اتریوم2 روشن است

درحالیکه اعتقاد بر این است که شبکه‌ی اتریوم2 به صورت قطعه‌قطعه و در فازهای مختلف عرضه خواهد شد، آقای لوبین تاکید کرد که سایر جنبه‌های عرضه‌ی ETH 2.0 به موازات یکدیگر در حال توسعه هستند، این بدان معناست که عرضه‌ی ارتقاء پروتکل بسیار سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رود در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت:

به احتمال زیاد شاهد ارائه‌ی حجم عظیمی از داده‌های مختلف به صورت شارد(Shard) خواهیم بود، علاوه بر این بسیاری از قابلیت‌های مهم شبکه‌ی اتریوم به شبکه‌ی اتریوم2 انتقال خواهد یافت. در اصل ما در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بلعیده شدن شبکه‌ی اصلی اتریوم توسط ETH 2.0 خواهیم بود. Joseph Lubin

کم‌تر از یک سال تا فاز بعدی

آقای لوبین پیش‌بینی کرد که در فاز بعدی توسعه‌ی ETH 2.0 طی نه تا 12 ماه آینده به صورت آنلاین فعالیت خود را آغاز می‌کند. وی اظهار داشت که افزایش میزان دسترسی به داده‌ها در فاز بعدی شبکه‌های لایه‌ی دوم را قادر می‌سازد تا به شکل گسترده‌ای تعداد تراکنش‌های قابل پردازش در هر ثانیه(TPS) را افزایش دهند. به عبارتی وی معتقد است که در فاز بعدی ETH 2.0، شبکه به یک مقیاس‌پذیری چشم‌گیر دست خواهد یافت.

وی در بخشی از سخنرانی خود در کنفرانس فوق‌الذکر اعلام کرد که «اساساً شبکه‌ی اتریوم2 نشان دهنده‌ی افزایش چشم‌گیر سطح مقیاس‌پذیری است، بنابراین ما هم اکنون در شبکه‌های لایه‌ی دوم شاهد افزایش مقیاس‌پذیری فوق‌العاده‌ای هستیم».

جوزف لوبین همچنین خاطرنشان کرد که شرکت کانسن‌سیس اخیراً با همکاری چندین بانک مرکزی و موسسه‌ی خدمات پرداخت بزرگ از جمله اداره‌ی خدمات مالی هنگ‌کنگ، بانک مرکزی تایلند و بانک مرکزی استرالیا، در حال کار بر روی چندین پروژه‌ی رمزارز بانکی(CBDC) و خدمات پرداخت «بسیار پیشرفته» و نوآورانه است.

اهمیت صنعت رمزارزها در حوزه‌ی خدمات مالی

وی در ادامه برای توضیح هرچه بیشتر در رابطه اهمیت صنعت رمزارز و نیاز به پیشرفت هرچه بیشتر در این زمینه توضیح داد که «یکی از مهم‌ترین کاربردهای صنعت رمزارز در پرداخت‌های برون مرزی است، زیرا شبکه‌ی مکاتبه‌ی بین بانکی و تمام زیرساخت‌های پرداخت جهان در حال حاضر بسیار کند و پرهزینه است». آقای جوزف لوبین در ادامه افزود:

صنعت خدمات پرداخت خرد بسیار هیجان‌انگیز است. شرکت کانسن‌سیس توانسته معماری‌های خاصی را طراحی کند که در شبکه‌های مبتنی بر اتریوم می‌توانند نزدیک به 20 هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کنند. Joseph Lubin

وی همچنین توضیح داد که «ما در حال بحث و بررسی هستیم تا این امکانات را در اختیار برخی ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت بزرگ قرار دهیم، این درحالیست که برخی فناوری‌های ما هم اکنون در یک برنامه‌ی ترکیبی مربوط به بانک‌های مرکزی در حال استفاده است».

صحبت‌های جوزف لوبین را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا به زودی شاهد رشد چشم‌گیر شبکه‌ی تازه‌تاسیس و مورد انتظار اتریوم2 خواهیم بود، تاجایی که شبکه‌ی اصلی را می‌بلعد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.