مدیرعامل بنیاد کاردانو: به دنبال یک استراتژی ۱۰۰ ساله هستیم!

مدیرعامل بنیاد کاردانو: به دنبال یک استراتژی ۱۰۰ ساله هستیم!
به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

صحبت‌های فردریک گریگارد

فردریک گریگارد(Frederik Gregaard) مدیرعامل بنیاد کاردانو در مصاحبه‌ای که اخیراً با خبرگزاری کریپتو‌ولی داشته، به طور کلی در رابطه با بازار رمزارزها و آینده‌ی رمزارز کاردانو(Cardano) پرداخته است. این متخصص حوزه‌ی بلاک‌چین که بیش از چهار سال مسئولیت امور مالی شرکت‌های موسوم به «چهار شرکت بزرگ(Big Four)» را بر عهده داشته است، در طول این مساحله توضیح داد که هدف بنیاد کاردانو عرضه‌ی کوتاه مدت رمزارز در بازارها نیست، بلکه این بنیاد به دنبال حضور بلند مدت می‌باشد.

کاردانو

وی در قسمتی از صحبت‌های خود اظهار داشت که «ما به دنبال راه‌هایی هستیم که به ما اجازه می‌دهد طی ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده در بازار حضور فعال داشته باشیم».

وی در ادامه توضیح داد که از نظر او بیش از ۱۰ پروژه‌ی بلاک‌چینی و دفاترکل توزیع شده وجود دارد که پتانسیل حضور فعال در دنیای شرکت‌ها و نهاد‌های بزرگ را دارند؛ به ویژه بلاک‌چین‌های نسل سوم همچون کاردانو که می‌توانند برای شرکت‌های مختلف بستری ارزشمند را فراهم آورند. وی در ادامه توضیح داد که «پروژه‌ی دیگر که از نظر من در این زمینه موفق خواهد بود، بلاک‌چین اتریوم می‌باشد که به تازگی با یک بروزرسانی بزرگ همراه بوده است».

وی در رابطه با این موضوع توضیح داد که:

در حال حاضر ما به راه‌حل‌های مختلف برای مشکلات موجود نیاز دارد، راه‌حل‌هایی که یک شبکه‌ی بلاک‌چینی به تنهایی قادر به رفع تمامی آن‌ها نیست. در کوتاه مدت شاهد موفقیت طیف وسیعی از بلاک‌چین‌های نسل سوم خواهیم بود، پروژه‌هایی که می‌توانند به ما ثابت کننده که برای مشکلات پیش آمده در بلاک‌چین‌های نسل اول و دوم، راه‌حل‌های قابل قبول ارائه می‌کنند. Frederik Gregaard

مزیت کاردانو نسبت به سایر پروژه‌های بلاک‌چینی

زمانی که از آقای گریگارد در رابطه با مزایای کاردانو نسبت به سایر بلاک‌چین‌های موجود پرسیده شد، وی پاسخ داد که «پروژه‌ی IOHK برای ایجاد یک معماری امن‌تر نسبت به سایر پروژه‌های بلاک‌چینی، گامی به عقب برداشته است. مبانی علمی از نظر من متحول‌کننده و انقلابی هستند، بنابراین در نهایت منجر به افزایش سطح پذیرش در کسب و کارها خواهند شد».

گریگارد در ادامه افزود «بدیهی است که مسئله‌ی تحقیق و پژوهش بنیادی در نهایت به عموم مردم منتهی خواهد شد. این روند معمولاً چیزی حدود ۲۰ سال طول می‌کشد و کاردانو سعی دارد تا این کار را تنها در عرض ۵ تا ۶ سال انجام دهد. این حرکت به خودی خود یک نوآوری محسوب می‌شود، با این حال من معماری کاردانو را دوست دارم. ما در حال حرکت به سمت پتانسیل کامل و واقعی کاردانو هستیم، نقطه‌ای که در آن بتوانیم آزمایش‌های اصلی و کاربری را در محیط شرکتی آغاز کنیم».

پذیرش توسط سازمان‌ها و نهاد‌های بزرگ

وی در بخش‌های پایانی صحبت‌های خود به موضوع «پذیرش سازمانی» پرداخت و توضیح داد که نهادها و شرکت‌های بزرگ همچنان استفاده از بلاک‌چین‌های مجاز را ترجیح می‌دهند، زیرا این نوع بلاک‌چین به سیستم‌های متمرکز کنونی نزدیک هستند و می‌توانند در مسائل مهمی همچون تصمیم‌گیری در سیستم‌های غیرمتمرکز یا ایجاد هارد فورک امنیت بیشتری را فراهم آورند.

فردریک گریگارد در رابطه با این موضوع توضیح داد که:

فردریک گریگارد Frederik Gregaard بنیاد کاردانوفکر می‌کنم که جامعه‌ی سازمانی و نهاد‌ها به دنبال اطمینان و تضمین هستند. هرچه فناوری پیشرفت کند آن‌ها از بهترین گزینه استفاده می‌کنند، این رویکرد بیش از ۱۰ یا ۲۰ سال بدون تغییر باقی خواهد ماند. به یاد داشته باشید که موسسات بزرگ پس از انتخاب یک فناوری، چندین دهه بدون هرگونه تغییر از آن استفاده می‌کنند. زمانی که شما مسئول کل سیستم‌های پولی، تامین مالی و ثبات یک کشور هستید، دیگر نمی‌توانید برای امتحان یک چیز جدید آن را راه‌اندازی کرده و مورد بررسی قرار دهید. بنابراین، جایی که اکنون باید بر روی آن تمرکز کرده و کارهای زیادی انجام دهیم، همانسیستم حاکمیت کادانو است که هم اکنون در حال توسعه می‌باشد. Frederik Gregaard

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مدیرعامل بنیاد کاردانو چیست؟ برنامه‌های بلند مدت این پروژه‌ی بلاک‌چینی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.