مجوز افزایش سرمایه ۱۸ تا ۹۶۳ درصدی ۱۰ شرکت صادر شد

مجوز افزایش سرمایه ۱۸ تا ۹۶۳ درصدی ۱۰ شرکت صادر شد
خلاصه اخبار

10 شرکت بورسی و فرابورسی، مجوز افزایش سرمایه 18 تا 963 درصدی را گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، 10 شرکت شیشه دارویی رازی، سرمایه گذاری و توسعه خوزستان، گهر ترابر سیرجان، بورس، گسترش سوخت سبز زاگرس، سرمایه گذاری سلیم، پترو گامرون، بیمه اتکایی ایرانیان، بهداشتی ساینا و پرداخت الکترونیک پاسارگاد به ترتیب، مجوز افزایش سرمایه 18، 133، 49، 64، 32، 335، 30، 963، 740 و 40 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

بر اساس این گزارش، “کرازی” سرمایه فعلی را از 3.2 به 3.8 هزار میلیارد تومان می رساند. افزایش سرمایه این شرکت بورسی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی برای تکمیل پروژه افزایش ظرفیت تولید اعمال می شود.

لوتوس

سرمایه فعلی “وثخوز” از 47.5 به 110.5 میلیارد تومان می رسد. افزایش سرمایه این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

“حگهر” سرمایه فعلی را از 1.05 به 1.5 هزار میلیارد تومان می رساند. افزایش سرمایه این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای خرید 200 دستگاه واگن اعمال می شود.

سرمایه فعلی “شگستر” از 2.5 به 4.09 هزار میلیارد تومان می رسد. افزایش سرمایه این شرکت پروژه بورسی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی برای اجرای طرح های بیواتانول کرمانشاه و باشت در چارچوب دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضۀ عمومی شرکت پروژه صرف می شود.

“بورس” سرمایه فعلی را از 1.8 به 2.4 هزار میلیارد تومان می رساند. 430 میلیارد تومان از افزایش سرمایه این شرکت بورسی از محل سود انباشته و 150 میلیارد تومان دیگر از محل اندوخته برای اجرای تعیین حداقل سرمایه مطلوب بورس‌ها و تقویت ساختار مالی اعمال می شود.

سرمایه فعلی “سلیم” از 312.6 میلیارد به 1.3 هزار میلیارد تومان می رسد. افزایش سرمایه این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی، جبران مخارج انجام شده و مشارکت در افزایش شرکت های سرمایه پذیر صرف می شود.

“اتکای” سرمایه فعلی را از 1.1 به 1.5 هزار میلیارد تومان می رساند. 300 میلیارد تومان از افزایش سرمایه این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته و 50 میلیارد تومان دیگر از محل اندوخته ها برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

سرمایه فعلی “شگامرن” از 28 به 297.5 میلیارد تومان می رسد. 247.6 میلیارد تومان از افزایش سرمایه این شرکت حاضر در بازار نوآفرین فرابورس از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و 21.9 میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 297.5 به 320 میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.

“ساینا” سرمایه فعلی را از 25 به 210 میلیارد تومان می رساند. افزایش سرمایه این شرکت فرابورسی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی برای جبران مخارج سرمایه ای اعمال می شود.

سرمایه فعلی “پی پاد” از 300 به 420 میلیارد تومان می رسد. افزایش سرمایه این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی و تامین نقدینگی مورد نیاز جهت خرید کارت خوان و تجهیزات جانبی صرف می شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 420 به 700 میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی شدن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.

منبع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *