متوسط ارزش تراکنش‌های بیت کوین باز هم به سطوح سال ۲۰۱۷ رسید

متوسط ارزش تراکنش‌های بیت کوین باز هم به سطوح سال ۲۰۱۷ رسید

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

متوسط تراکنش‌های بیت کوین

آخرین مرتبه که میانگین تراکنش‌های بیت کوین به رقمی بالاتر از ۱۲۱ هزار دلار رسید، در آگوست ۲۰۱۹ بود که یک یا چند تراکنش عظیم در این شبکه باعث شد تا این رقم به طور متوسط به بیش از ۸۱۲ هزار دلار برسد. هزینه و کارمزد تراکنش‌های بیت کو‌ین هم از اواخر سال ۲۰۱۷ که بازار روند صعودی قدرتمندی را آغاز کرد و قیمت هرواحد رمزارز BTC به ۲۰ هزار دلار رسید، هرگز به این اندازه افزایش نیافته بود.

متوسط ارزش بیت کوین BTC Bitcoin
افزایش ارزش تراکنش‌های شبکه‌ی بیت کوین

البته افزایش کارمزد تراکنش‌های بیت کوین در سال ۲۰۱۷ نشانه‌ای از فعالیت مداوم و افزایش تراکنش‌های بلاک‌چین بیت کو‌ین بود. در آن زمان همزمان با این افزایش ناگهانی، رمزارزهای ثانویه نیز دچار افزایش ارزش شده و رکورد‌های چشم‌گیری را به ثبت رساندند.

افزایش ناگهانی سطح فعالیت

تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین، یعنی آدرس‌های منحصر به فردی که هر روز فرایند ارسال و دریافت تراکنش انجام می‌دهند، در حال حاضر به بالاترین سطح پس از روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ رسیده‌اند. آدرس‌های فعال بیت کوین به طور متوسط از هفته‌ی آخر ماه آگوست روزانه ۸۵۰ هزار تراکنش انجام داده‌اند.

در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ که بیت کوین به رکورد قیمت ۲۰ هزار دلاری رسید، متوسط تعداد آدرس‌های فعال روزانه‌ی این شبکه‌ی رمزارزی به ۱ میلیون رسید. به عبارتی، در آن زمان روزانه ۱ میلیون آدرس بیت کو‌ین فرایند مبادله‌ی رمزارز انجام می‌داد.

افزایش چشم‌گیر سطح مبادله‌ی بیت کوین

نرم‌افزارهای مالی غیرمتمرکز(DeFi) مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم یا همان نسخه‌های غیرمتمرکز خدمات مالی مانند خدمات ارائه‌ی وام و محصولات دارای نرخ بهره با پشتوانه‌ی رمزارز، در سال ۲۰۲۰ توجه‌ی زیادی را به خود جلب کرده‌اند؛ کوین هم از این شور و اشتیاق بی‌نصیب نمانده است.

متوسط ارزش بیت کوین BTC Bitcoin
نمودار تغییرات ارزش بیت کوین طی ۳۰ روز گذشته تا به امروز

معاملات آتی بیت کوین هم در برخی از صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز بزرگ به رکوردهای تازه‌ای دست یافته است و تعداد خودپردازهای بیت کو‌ین هم در سراسر جهان اکنون از مرز ۱۰ هزار دستگاه هم عبور کرده است.

گرچه به نظر می‌رسد که حوزه‌ی DeFi گوی سبقت را ربوده و اکنون مبحث داغ صنعت رمزارزهاست، اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که بیت کو‌ین به عنوان بزرگ‌ترین دارایی رمزارزی موجود در بازار به هیچ بازنده‌ی میدان نخواهد بود.

نظر شما در رابطه با افزایش چشم‌گیر متوسط ارزش تراکنش‌های بیت کوین و رسیدن به سطوح سال ۲۰۱۷ چیست؟ آیا بازار رمزارزها در حال آماده شدن برای یک روند صعودی دیگر است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.