مایکرواستراتژی با وجود ضرر، با قدرت در حال خرید بیت کوین است!

مایکرواستراتژی با وجود ضرر، با قدرت در حال خرید بیت کوین است!
خلاصه اخبار

گزارش درآمد سه ماهه اول مایکرواستراتژی نشان داد این شرکت در سه ماه اول سال تقریبا ۲۵٬۲۵۰ بیت‌کوین به قیمت ۱.۶۵ میلیارد دلار با میانگین قیمت ۶۵٬۲۳۲ دلار به ازای هر بیت‌کوین خریداری کرده است. به گزارش میهن بلاکچین، مایکرواستراتژی با آخرین خریدهای خود، اکنون ۲۱۴٬۴۰۰ بیت‌کوین در اختیار دارد که تقریبا معادل ۱٪ از …

گزارش درآمد سه ماهه اول مایکرواستراتژی نشان داد این شرکت در سه ماه اول سال تقریبا 25٬250 بیت‌کوین به قیمت 1.65 میلیارد دلار با میانگین قیمت 65٬232 دلار به ازای هر بیت‌کوین خریداری کرده است.

به گزارش میهن بلاکچین ، مایکرواستراتژی با آخرین خریدهای خود، اکنون 214٬400 بیت‌کوین در اختیار دارد که تقریبا معادل 1٪ از کل عرضه بیت‌کوین است. این شرکت مجموع دارایی‌های خود را تا 26 آوریل (7 اردیبهشت) 7.54 میلیارد دلار گزارش کرده که با میانگین قیمت 35٬180 دلار به ازای هر بیت‌کوین خریداری شده است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

اقتصاد مایکرواستراتژی

این شرکت ضرر 53.1 میلیون دلاری را برای سه‌ماهه اول سال میلادی جاری گزارش کرد، اما همچنان به افزودن ذخایر بیت‌کوین خود ادامه داد که نشان‌دهنده تعهد آن به سرمایه‌گذاری استراتژیک در بیت‌کوین است.

مجموع درآمد این شرکت برای سه ماهه اول 115.2 میلیون دلار بود که نشان‌دهنده 5.5٪ کاهش نسبت به سال قبل است. با وجود رکود کلی، درآمد خدمات اشتراک این شرکت با 22٪ افزایش نسبت به سال گذشته به 23 میلیون دلار رسید که نشان‌دهنده پذیرش رو به رشد راه‌حل‌های نرم‌افزاری ابری مایکرواستراتژی است.

این شرکت در سه ماهه اول، 53.1 میلیون دلار زیان خالص ثبت کرده است که در مقایسه با درآمد خالص 461.2 میلیون دلاری گزارش شده در سه ماهه مشابه سال گذشته کاملا متفاوت است. این ضرر عمدتا به دلیل زیان 191.6 میلیون دلاری کاهش ارزش دارایی بیت‌کوین این شرکت بود.

هزینه‌های عملیاتی مایکرواستراتژی نیز با افزایش 152.8٪ به 288.9 میلیون دلار رسید که تحت تاثیر این کاهش ارزش بیت‌کوین قرار گرفت. سود ناخالص این سه ماهه به 85.2 میلیون دلار رسید و حاشیه سود ناخالص (Gross Margin) آن 74٪ بود که نسبت به 77.1٪ در سال گذشته کاهش داشته است.

علیرغم این فشارهای مالی، این شرکت به استراتژی عملیاتی خود و ادغام پلتفرم‌های نرم افزاری خود در خدمات ابری خوشبین است. تایید اخیر محصولات قابل معامله در بورس بیت‌کوین نیز این چشم انداز را تقویت کرده است که نشان‌دهنده افزایش احتمالی تقاضای سازمانی برای ارزهای دیجیتال است.

چهاردهمین فصل متوالی

اندرو کانگ (Andrew Kang)، مدیر مالی میکرواستراتژی، خاطرنشان کرد که این شرکت با آخرین خریدهای خود، بیت‌کوین را برای چهاردهمین فصل متوالی به صورت‌وضعیت مالی (Balance Sheet) خود اضافه کرد.

کانگ اضافه کرد قیمت بیت‌کوین در سه ماهه اول سال 2024 «به طور قابل توجهی افزایش یافت» و این روند را به تایید ETFهای اسپات بیت‌کوین، علاقه بیشتر سازمانی و بهبود وضوح نظارتی نسبت داد.

بیت‌کوین در سال جاری چندین مرتبه به بالاترین سقف خود رسید که آخرین مورد آن در 14 مارس بود و به 73٬686.93 دلار رسید.

کانگ افزود که مایکرواستراتژی 1.5 میلیارد دلار سرمایه از طریق دو پیشنهاد بدهی قابل تبدیل در سه‌ماهه اول جذب کرده است. اطلاعیه‌های قبلی نشان می‌دهد این شرکت بخشی از سرمایه جمع‌آوری شده را صرف خرید بیت‌کوین کرده است.

عملکرد سهام MSTR

مایکل سیلر (Michael Saylor)، رییس اجرایی و یکی از بنیانگذاران مایکرواستراتژی، ابتکار خرید بیت‌کوین از سوی این شرکت را به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری می‌بینید.

سیلر سهام MSTR را به عنوان جایگزینی برای ETFهای اسپات و سرمایه‌گذاری مستقیم بیت‌کوین معرفی می‌کند. او بار دیگر اظهارات خود را با داده‌های بلندمدت پشتیبانی کرد و گزارش داد MSTR از زمان اتخاذ استراتژی بیت‌کوین خود در 10 اوت سال 2020، به مقدار 937٪ رشد قیمت داشته است.

نمودار سهام مایکرواستراتژی - منبع: گوگل فایننس
نمودار سهام مایکرواستراتژی – منبع: گوگل فایننس

در مقایسه، ارزش بیت‌کوین در مدت مشابه 435٪ رشد و S&P 500 تنها 52٪ افزایش یافته است.

مرجع: میهن بلاکچین