ماینرها بیشتر از میزان تولید خود در حال فروش بیت کوین هستند

ماینرها بیشتر از میزان تولید خود در حال فروش بیت کوین هستند

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

در حالی که بیت کوین به دنبال تداوم روند صعودی خود است، ماینرها با افزایش فروشِ بیت کوین‌های تولید‌شده خود، فشار فروش بیشتری را به بازار تزریق می‌کنند.

به گزارش کوین دسک، طی دو هفته گذشته، پادشاه ارزهای دیجیتال توانست قیمت خود را از رقم ۳,۸۶۷ دلار تا ۷,۰۰۰ دلار بالا بکشد. با این حال شاخص موجودی متغیر ماینرها (MRI) نشان می‌دهد که استخراج‌کنندگان بیت کوین بیش از آنچه استخراج کرده‌اند، فروخته‌اند. شاخص موجودی متغیر ماینرها یک شاخص است که توسط شرکت آماری بایت تری (ByteTree) ساخته شده و هدف آن دنبال کردن موجودی ماینرها و تغییرات آن‌هاست.

موجودی متغیر ماینرها در بازه ۲۱ روزه و منتهی به جهش بیت کوین که از کف قیمت اخیرش شروع شد، در رقمی بالاتر از ۱۰۰ قرار داشت. اگر این شاخص در عددی بالاتر از ۱۰۰ باشد، بدان معناست که ماینرها بیش از چیزی که ماین می‌کنند، می‌فروشند و موجودی آنها کاهش می‌یابد. در طرف دیگر اگر این شاخص پایین‌تر از ۱۰۰ باشد، بدان معناست که ماینرها کمتر از ارزهای استخراجی خود، می‌فروشند و در حال افزایش میزان موجودی‌شان هستند.

به دلیل افزایش قیمت و تدوام در این روند، اشتیاق افراد برای خرید بیت کوین به اندازه‌ای بالاست که بیت کوین‌ها به محض عرضه به فروش می‌روند.

استخرهای استخراج بیشترین سهم از عرضه بیت کوین به صرافی‌ها را در اختیار دارند و از همین رو تاثیر آن‌ها در بازار نیز بسیار بالاست. به عقیده بسیاری، واکنش بازار به این اقدام ماینرها، شاخصه‌ای مثبت محسوس می‌شود. کانر ابندشین (Connor Abendschein)، پژوهشگر حوزه ارزهای دیجیتال در یک شرکت آماری، در این رابطه می‌گوید:

وقتی که قیمت بیت کوین از کف قیمت مقطعی شروع به افزایش می‌کند، خریداران بیت کوین‌های اضافیِ عرضه‌شده توسط ماینرها را می‌خرند. این فروش تاثیر چندانی ندارد و این نشانه‌ی [افزایش] قدرت بازار است.

چارلی موریس (Charlie Morris)، بنیان‌گذار بایت تری، روز چهارشنبه نیز ضمن اعلام اینکه موجودی ماینرها کم شده، در توییتر خود نوشت:

ماینرها ۱,۵۸۸ بیت کوین استخراج کردند و فروش آنها ۲,۷۸۸ واحد بیت کوین بود؛ این کار باعث افزایش فشار بازار شده و از طرف دیگر بازار این حجم از فروش را پذیرفت.

توییت موریس در ساعات کاری معامله‌گران اروپایی منتشر شد، کمی بعد و پس از آغاز ساعات کاری در آسیا، بیت کوین از ۶,۷۰۰ به ۶,۵۰۰ دلار رسید؛ طبق آمارها افزایش فروش ماینرها دلیل این اتفاق بود.

بسیاری دیگر از تحلیل‌گران معتقدند که اختلاف یک روزه در حجم فروش ماینرها، به اندازه‌ای نیست که بتوان نتیجه‌گیری دقیقی در رابطه با صعودی بودن بازار داشته باشیم. الکساندر بلام (Alexander Blum)، مدیر اجرایی شرکت تو پرایم (Two Prime)، در این باره می‌گوید:

حجم فروش ۲,۷۸۸ واحدی در روز چهارشنبه به اندازه‌ای نبود که بتوان با تکیه بر آن، قیمت [آینده] بیت کوین را پیش‌بینی کرد. در مقایسه با بازار جهانی بیت کوین، سهم ماینرها از فروش بیت کوین کمتر از یک درصد است.

با این حال، از آن جهت که ماینرها بیش از میزان استخراج خود، بیت کوین فروخته‌اند، این احتمال وجود دارد که قدرت بازار رو به افزایش است. به عبارت دیگر، با توجه به اینکه ماینرها بیت کوین فروخته‌اند ولی بازهم قیمت رشد کرده است، به نظر می‌رسد که افزایش قیمت اخیر بیت کوین، با تکیه بر عوامل مهمی صورت گرفته باشد.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که بیت کوین همچنان نسبت به تحرکات بازارهای سنتی آسیب‌پذیر است. طی روزهای اخیر بازارهای سهام جان تازه‌ای گرفته‌اند. اقدامات و تمهیدات مالی اتخاذشده از سوی دولت آمریکا در برنامه‌های محرک‌های مالی را می‌توان مهمترین عامل در احیای دوباره بازارهای بورس دانست.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد تاثیرات شیوع ویروس کرونا همچنان به قوت باقی است و همین مسئله می‌تواند سایه بحران اقتصادی جدید را بزرگتر از قبل کند. به عنوان مثال، برآوردهای اولیه افزایش ۳ میلیونی بیکاران در هفته منتهی به ۲۱ مارس (۲ فروردین) را نشان می‌دهد. از طرف دیگر پیش‌بینی می‌شود ۱.۵ میلیون نفر دیگر نیز به این آمار اضافه شوند. در این میان پیش‌بینی‌های وحشتناک در ارتباط با وضعیت بازارها نیز کم نیست.

پیتر شیف (Peter Schiff)، از طرفداران طلا و منتقد سرسخت ارزهای دیجیتال، روز پنجشنبه در توییتی نوشت:

اگر فکر می‌کنید، اتفاقات فعلی یک بحران اقتصادی است در اشتباهید. این یک بحران حوزه سلامت است. بحران اقتصادی، به دنبال این بحران و به سبب درمان پولی و مالی ایجاد خواهد شد. این بحران نه تنها از بحران اقتصادی قبلی هم بدتر است، بلکه از رکورد بزرگ هم بزرگتر خواهد بود.

کریس توماس (Chris Thomas)، مدیر بخش دارایی‌های دیجیتال یک بانک سوئیسی در مصاحبه‌ای گفت:

باید مراقب یک بحران نقدینگی دیگر باشیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.