مانده تعهدات ۲۴ میلیون دلاری به صندوق مهم بازار سرمایه

مانده تعهدات ۲۴ میلیون دلاری به صندوق مهم بازار سرمایه
خلاصه اخبار

رییس صندوق تثبیت بازار سرمایه از مانده تعهدات ۲۴ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی و پیگیری تخصیص بودجه حمایتی از دولت برای سال ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مجمع سالانه صندوق تثبیت بازار سرمایه با حضور عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد، محمدرضا فرزین رییس بانک مرکزی، مصطفی سیدهاشمی جانشین رئیس هیات‌ عامل صندوق توسعه ملی، حجت‌اله صیدی رییس سازمان بورس، روح‌اله شریفیان رییس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه و تعدادی از مدیران وزارت اقتصاد، جمعی از معاونان و مدیران سازمان بورس و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و صورت‌های مالی سال 1402 صندوق به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش، روح‌اله شریفیان رییس صندوق تثبیت بازار سرمایه در خصوص جزییات واریزی‌های صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، گفت: صندوق تثبیت بازار سرمایه در خصوص میزان منابع سالانه صندوق توسعه ملی و یک درصدی که باید از منابع به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شود، اطلاعاتی ندارد اما در چارچوب قرارداد منعقده و مصوبه شورای عالی امنیت ملی (16 شهریور 99)، متعهد شد 510 میلیون دلار را با نرخ حواله خرید معاملات الکترونیک ارز (ETS) در پایان هر روز واریزی به صندوق تثبیت بازار سرمایه انجام دهد.

لوتوس

وی افزود: طبق مصوبه مجمع 1400، صندوق توسعه ملی در سود یا زیان صندوق تثبیت بازار سرمایه شریک است. از بابت عملکرد سال‌های 1401 و 1402 سهم صندوق توسعه ملی از سود عملکرد صندوق پرداخت نشده و به حساب آورده نقدی این صندوق منظور شد. از مجموع مبالغ درج شده در قرارداد 510 میلیون دلاری در مجموع 486 میلیون دلار دریافت شده و مانده تعهدات 24 میلیون دلار است که پیگیری‌ ها برای اخذ وجوه در دست اقدام است.

شریفیان ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن فصل تنظیم بودجه برای سال 1404، صندوق مکاتبه لازم با رئیس سازمان بورس به عنوان دبیر هیات امنای صندوق تثبیت بازار سرمایه را انجام داده و پیگیری لازم درخصوص تخصیص بودجه حمایتی از دولت برای سال 1404 در دست اقدام است تا از این طریق منابع مالی در اختیار جهت حمایت از بازار سرمایه مورد تقویت قرار بگیرد.

به گفته وی، صندوق تثبیت در نیمه نخست سال 68 درصد از روزهای معاملاتی در بازار خریدار بود. ارزش کل خریدهای خرد این صندوق در این دوره به مرز 12 هزار میلیارد تومان رسیده است.

اعضای حاضر در مجمع، بر لزوم پیگیری اصلاح اساسنامه صندوق تثبیت با هدف بهبود کارکرد آن تاکید کردند.

منبع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *