ماجرای ریزش بیت کوین/ سقوط آزاد بیتکوین کی تمام می‌شود؟

ماجرای ریزش بیت کوین/ سقوط آزاد بیتکوین کی تمام می‌شود؟

قیمت بیت کوین در روزهای گذشته با نوسانات نزولی زیادی مواجه شده و معامله‌گران را نگران کرده است. به طور کلی تحلیلگران باور دارند که فشار فروش شدید صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) روی کاهش قیمت بیت کوین تاثیر گذاشته است. این شرکت به طور کلی از ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) نزدیک به ۱۰٬۸۲۴ بیت کوین را به فروش رسانده است.

جریان ورود و خروج سرمایه از صندوق‌های قابل‌معامله در بورس اسپات بیت کوین

در نتیجه تحلیلگرانی مثل پیتر شف (Peter Schiff) اعلام کردند که تا وقتی فروش GBTC به اتمام نرسد، کاهش قیمت بیت کوین هم متوقف نمی‌شود و اگر باز هم ادامه داشته باشد، قیمت این ارز دیجیتال بیش از پیش کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، شاخص دلار آمریکا (DXY) هم در روزهای گذشته و بعد از انتشار داده‌های مثبت این کشور رشد کرده و فشار نزولی بیشتری را بر بازار ارزهای دیجیتال وارد کرده است.

در این مورد برای مثال می‌توان به شاخص خرده‌فروشی اشاره کرد که در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر) ۰.۶ درصد رشد کرد. این در حالی است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند به ۰.۴ درصد می‌رسد و در ماه قبل هم در ۰.۳ درصد قرار داشت.

تحلیلگران باور دارند که این شاخص ممکن است ۱.۲ درصد دیگر رشد کند و با عبور از مقاومت ۱۰۴.۵۶ می‌تواند خود را به محدوده ۱۰۷ برساند.

روند شاخص دلار آمریکا و تحلیل آن

به همین خاطر تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال به این نتیجه رسیده‌اند که قیمت بیت کوین تا اواسط کانال ۳۰٬۰۰۰ دلار کاهش می‌یابد. یکی از این تحلیلگران علی (Ali) نام دارد و با توجه به کانال صعودی نمودار سه روزه BTC اعلام کرده است که قیمت آن تا محدوده ۳۴٬۰۰۰ دلار سقوط می‌کند. با این حال طبق گفته‌های او، بیت کوین در ادامه می‌تواند تا سقف کانال مذکور رشد کرده و خود را به محدوده ۵۶٬۰۰۰ دلار برساند.

نمودار قیمت بیت کوین
اخبار لحظه‌ای ارز دیجیتال را می‌توانید از کانال زیر دنبال کنید:

Dailyhodl

برچسب‌ها