ماجرای تعیین قیمت ۶۳ دلاری برای هر بشکه نفت در بودجه ۱۴۰۴ چیست؟

ماجرای تعیین قیمت ۶۳ دلاری برای هر بشکه نفت در بودجه ۱۴۰۴ چیست؟
خلاصه اخبار

عضو هیات‌رئیسه مجلس در ادامه توضیح داد: قیمت نفت مشخص نیست ممکن است قیمت بالا یا پایین بیاید. یک نُرم را در نظر می‌گیرند. پیش‌بینی کرده‌اند که فروش هر بشکه نفت ۶۳ دلار خواهد بود.

به گزارش تجارت نیوز ،

مجتبی یوسفی، هیات رئیسه مجلس درباره تعیین نفت بشکه‌ای 63 دلار در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: این قیمت به نوعی پیش‌بینی است. یکی از دلایلی که حضرت آقا می‌فرمایند که منابع ناپایدار مانند فروش نفت را از بودجه جدا کنیم همین است که البته انجام این کار به معنای افزایش مالیات نیست، بحث سر منابع پایدار دولت است مولدسازی، بحث‌ حقوق‌های گمرکی و … .

او در ادامه تاکید کرد: این منابع نفتی خام فروشی و متعلق به آینده است. برای اینها باید زنجیره ارزش ایجاد شود. پالایشگاه، پتروشیمی و … بزنیم و صنایع پایین دستی را گسترش دهیم.

عضو هیات‌رئیسه مجلس در ادامه توضیح داد: موضوع بعد این است که قیمت نفت مشخص نیست ممکن است قیمت بالا یا پایین بیاید. یک نُرم را در نظر می‌گیرند. پیش‌بینی کرده‌اند که فروش هر بشکه نفت 63 دلار خواهد بود.

یوسفی در پایان گفت: دولت می‌خواهد پیش‌بینی کند که مثلا اگر قرار است یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت بفروشد و صادرات داشته باشد، ضربدر نفت بشکه‌ای 63 دلاری کند که بداند از این راه چه میزان منابع و ارز برای مصارف خود به دست می‌آورد.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *