لزوم متنوع‌سازی سبد سوخت کشور برای مقابله با ناترازی انرژی

لزوم متنوع‌سازی سبد سوخت کشور برای مقابله با ناترازی انرژی
خلاصه اخبار

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در موضوع ناترازی انرژی باید دو مقوله افزایش تولید و اصلاح الگوی مصرف با هم پیگیری شود، امروز یکی از دلایل ناترازی انرژی توجه نداشتن به تنوع سبد انرژی کشور است و باید بیش از پیش سبد سوخت کشور را متنوع کنیم تا بخشی از ناترازی برطرف شود.

به گزارش ایسنا، مالک شریعتی‌ نیاسر امروز در آیین کنفرانس بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف انرژی با اشاره به ناترازی‌ها سوخت اظهار کرد: در مقاطعی در حوزه بنزین، روزانه حدود 10 میلیون لیتر واردات داریم و در حوزه گاز طبیعی نیز در بعضی از ماه‌های سرد سال، تا 300 میلیون مترمکعب در روز دچار ناترازی هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت مناسبی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی وجود دارد که باید آن را محقق کنیم، گفت: رکورد مطلوبی در زمینه بهینه‌سازی نداریم، اما اگر 10 تا 30 درصد نیز این موضوع محقق شود کار مؤثری انجام شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف انرژی در کشور اظهار کرد: اگرچه مردم نقش مهمی در مدیریت مصرف انرژی دارند، در بخش‌های حاکمیتی نیز باید کارهای مهمی انجام دهیم تا مدیریت مصرف اتفاق بیفتد.

شریعتی‌ نیاسر با بیان اینکه معتقدم مردم مقصر اصلی مصرف بالای بنزین نیستند، تاکید کرد: خودرویی که در اختیار مردم قرار گرفته، مصرف بالایی دارد، همچنین مردم مقصر اصلی مصرف بالای گاز طبیعی نیستند، بلکه وسایل گرمایشی ازجمله بخاری‌های فرسوده یکی از دلایل مصرف بالای گاز در بخش خانگی است.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *