افزایش قیمت نفت علی رغم مذاکرات اوکراین و روسیه

افزایش قیمت نفت علی رغم مذاکرات اوکراین و روسیه

مذاکرات صلح اوکراین و روسیه دیروز در ترکیه آغاز شد. ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته به شدت کاهش یافته است و قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت و ضررهای قبلی را از بین برد.

بهای معاملات آتی نفت برنت اندکی پس از بازگشایی به 112 دلار و 78 سنت رسید و 1.2 درصد افزایش یافت و به 111 دلار و 58 سنت رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 1.2 درصد افزایش به 105 دلار و 53 سنت در هر بشکه رسید و کاهش 1.6 درصدی را در روز سه شنبه کاهش داد.

پس از آنکه گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا گزارش داد که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 25 مارس 3 میلیون بشکه کاهش یافته است، تمرکز بر کاهش عرضه بیشتر شد. این سه برابر کاهشی بود که  تحلیلگران رویترز به طور متوسط ​​انتظار داشتند.

پس از وعده روسیه برای کاهش عملیات نظامی در اطراف کیف و یک شهر دیگر بیش از یک ماه پس از تهاجم به اوکراین حدود 2 درصد کاهش داشت.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از مذاکرات صلح که روز سه‌شنبه در استانبول برگزار شد وجود دارد و او به دنبال نتایج ملموس است.

زلنسکی گفت: «می‌توانیم بگوییم سیگنال‌هایی که از مذاکرات دریافت می‌کنیم مثبت هستند اما انفجارهای روسیه ادامه دارد».

توبین گوری، تحلیلگر گفت: بازیابی قیمت نشان می‌دهد که بازار نفت حداقل نسبت به هرگونه پیشرفت تردید زیادی دارد.  

با محدود نگه داشتن بازار بعید است که تولیدکنندگان بزرگ نفت تولید خود را به بالای 400 هزار بشکه در روز افزایش دهند، زیرا سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه، با هم موسوم به اوپک پلاس در روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار می کنند.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعضای کلیدی اوپک پلاس گفتند که این گروه به دنبال اقدامی علیه روسیه برای تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود و گفتند که گروه تولیدکنندگان تنها برای ایجاد ثبات در بازار است و برای دخالت در سیاست نمی‌باشد.

برای مشاهده آخرین اخبار ایران و جهان می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.