قیمت لیر ترکیه و درهم امارات در سرازیری/ تدارک ویژه مالزی برای گردشگران

قیمت لیر ترکیه و درهم امارات در سرازیری/ تدارک ویژه مالزی برای گردشگران
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: بازار ارز امروز شاهد عقب نشینی قیمت ها نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته است.

به گزارش اقتصادنیوز، خرید ارزان و با کیفیت همواره یکی از اهداف مهم گردشگران در مقاصدی است که به آن سفر می کنند؛ موضوعی که عاملی شده تا در بسیاری از کشورهای توریستی شاهد راه اندازی و فعالیت مراکزی با عنوان «اوت لت‌» (حراجی) باشیم که خرید از آن ها معاف از مالیات است و تخفیف قابل توجهی دارد. این مراکز به دلیل آنکه اجناس و کالا هایشان معمولاً ارزان تر از هر جای دیگری است، ارزش مراجعه و خرید کردن را دارند.

مالزی که همواره یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران در جهان محسوب می شود، در همه ایالت های مرکزی خود مراکز اولت لت را برپا کرده است تا بتواند از علاقه قابل توجه مسافران به خرید ارزان، سود قابل توجهی را نصیب خود کند. در این گزارش بنا داریم تا به مهم ترین و بزرگ ترین حراجی های مالزی سری بزنیم. آفاموسا در ایالت ملاکا به یک اقامتگاه تفریحی به مساحت 520 هکتار است که در آن بالغ بر 70 برند مطرح دیده می‌شود. ویژگی قابل توجه این مرکز فروش اجناس با 80٪ تخفیف است.

از زیباترین ایالت‌های مالزی می‌توان به ایالت پنانگ اشاره کرد، شهری که اولین مرکز خرید خود را افتتاح کرده است و از آن به عنوان بزرگترین مرکز خرید در مالزی یاد می‌شود. افراد زیادی خرید خود را در این مجموعه انجام می‌دهند. سومین مرکز خرید بزرگ و حراجی مالزی میتسوی مال است که از آن با عنوان بزرگترین مرکز خرید جنوب شرق آسیا یاد می شود. این مرکز در شهر کوالالامپور قرار دارد و ساخت این مجموعه با همراهی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور و شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری انجام گرفته است. مساحت این مجموعه به 44 هزار هکتار می‌رسد و از این مرکز خرید به عنوان اولین سرمایه‌گذاری در آسیای جنوب شرقی توسط میتسوی، غول بزرگ ژاپنی، یاد می‌شود. حال اگر شما هم قصد سفر به این کشور جذاب در شرق آسیا را دارید بهتر است در برنامه ریزی خود بازدید از این مراکز را هم لحاظ کنید اما قبل از هر اقدامی باید از آخرین قیمت ارز رسمی مالزی در بازار تهران آگاه شوید که در ادامه مروری بر آن خواهیم داشت.

قیمت رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی نسبت به روز گذشته پایین آمد و به 13750 تومان رسید. هر رینگیت در پایان فعالیت امروز بازار 230 تومان کاهش قیمت داشته است.

قیمت ریال عمان امروز

امروز قیمت ریال عمان در جریان معاملات بازار ارز تهران خلاف روند صعودی دو روز گذشته شیب نزولی را تجربه کرد و در محدوده 160 هزار تومان نوسان داد. هر ریال با افت ارزش 790 تومانی، 160260 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

نرخ امروز دینار عراق

دینار عراق که این روزها با نزدیک شدن به ایام برگزاری پیاده روی اربعین و حضور گسترده زائران در عتبات عالیات، متقاضیان بسیاری در بازار ارز تهران دارد؛ به مانند روز گذشته ثبات قیمت را تجربه کرد و در 47 تومان معاملات را به پایان رساند.

قیمت درهم امارات امروز

آخرین کشور عربی که در دور دنیای امروز به سراغ آن رفته ایم؛ امارات است که نرخ واحد پول رسمی این کشور هم به مانند ریال عمان عقب نشسته است. قیمت درهم امارات 101 تومان پایین آمد و 16738 تومان رسید.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه هم امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران 30 تومان ارزان شد و 1830 تومان نسبت به پایان معاملات روز دوشنبه، قیمت خورد.

قیمت منات آذربایجان در بازار

امروز همچنین قیمت منات آذربایجان مسیری جز کاهش را پیش روی خود ندید و معاملات را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که 36160 تومان خرید و فروش شد. هر منات عصر امروز 220 تومان افت قیمت داشت.

نرخ امروز درام ارمنستان

درام ارمنستان هم در جریان فعالیت بازار ارز تهران در محدوده رنج نوسان کاهشی را به ثبت رساند و یک تومان عقب نشست. ارزش هر درام به 159 تومان رسید تا از کانال 160 تومان خارج شده و در کانال پایین تر قرار بگیرد.

قیمت لاری گرجستان امروز

امروز همچنین قیمت لاری گرجستان پایین آمد و به 22940 تومان رسید تا در مقایسه با آنچه در روز گذشته تجربه کرد؛ 170 تومان کاهش ارزش داشته باشد.

نرخ امروز بات تایلند در بازار

حال نوبت آن رسیده است که به دو مقصد پایانی دور دنیای امروز که در شرق آسیا قرار دارند؛ سر بزنیم و در اولین گام به سراغ تایلند برویم. جایی که بات، واحد پول رسمی این کشور 17 تومان ارزان شد و 1727 تومان معامله شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از فعال شدن جناح کاهشی در بازار حکایت دارد؛ روندی که در پی کاهش قیمت دلار بر سایر ارزهای مورد معامله هم اثرگذار شد.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *