قیمت قراردادهای آتی بیت کوین در صرافی بایننس تا مرز ۱۰۰ هزار دلار افزایش یافت!

قیمت قراردادهای آتی بیت کوین در صرافی بایننس تا مرز ۱۰۰ هزار دلار افزایش یافت!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

افزایش قیمت قراردادهای آتی بیت کوین به نزدیکی ۱۰۰ هزار دلار در صرافی بایننس

صرافی بایننس که هم‌اکنون به عنوان بزرگترین صرافی رمزارزی از نظر ارزش مبادلات شناخته می‌شود، در طول چند روز گذشته با مشکلاتی مواجه شده است. به‌نظر می‌رسد که فعالیت یک کاربر موجب شده است تا قیمت قراردادهای‌ آتی بیت کوین در این پلتفرم به محدوده‌ی ۱۰۰ هزار دلار افزایش یابد.

چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao)؛ مدیر عامل صرافی بایننس در حساب توییتر خود اعلام کرد:

توییت چانگ‌پنگ ژائو
یک روز دیگر در بازار رمزارزها. ما در صرافی بایننس از حفاظت محدوده‌ی قیمت استفاده می‌کنیم اما الگوریتم مورد استفاده‌ی یکی از کاربران جهش قیمت بیت کوین (در بازار قرارداد‌های آتی بیت کوین) را موجب شده است. این کاربر برای این هدف سفارش‌های متعددی را ارسال کرده است. ما احتمالا در آینده‌ نمودار قیمت را طوری تنظیم خواهیم کرد که بررسی آن با سهولت بیشتری امکان‌پذیر گردد.

با این وجود، جهش قیمت قرارداد‌های آتی بیت کوین در صرافی بایننس تسویه‌ی موقعیت‌های معاملاتی و یا زیان دیگر کاربران را موجب نشده است. این حادثه می‌تواند پیامد‌های جدی را برای حوزه‌ی رمزارزها به همراه داشته باشد و احتمالا تغییر غیرواقعی قیمت بیت کوین و قرارداد‌های آتی بیت کوین را در بازار رمزارزها موجب گردد.

سقوط بازار رمزارزها در روز دوازدهم مارس تسویه‌ی پیش از موعد قرارداد‌های آتی صرافی بیتمکس و زیان بسیاری از کاربران این صرافی را موجب شده است. در همین راستا بسیاری بسیاری از فعالان نسبت به امکان دستکاری در بازار مبادلات مشتقات رمزارزها هشدار داده‌اند.

یک کاربر مسئول افزایش قیمت قرارداد‌های آتی بیت کوین صرافی بایننس است

صرافی بایننس در اطلاعیه‌ای نسبت به حادثه‌ی اشاره شده اعلام کرد:

یک کاربر تعداد زیادی از سفارشات را در یک دوره‌ی زمانی بسیار کوتاه در بازار قرارداد‌های آتی بیت کوین در مقابل دلار(BTCUSD) ارسال کرده است و در نتیجه یک کندل شمعی صعودی قدرتمند تا سطح ۹۹,۹۶۴ دلار را موجب شده است. از آنجایی صرافی بایننس قیمت بازار نقدی این صرافی را به عنوان مرجع تسویه‌ی قرارداد‌های آتی مورد استفاده قرار می‌دهد، افزایش غیر واقعی قیمت قرارداد‌های آتی بیت کوین به سطح ۹۹,۹۶۴ دلار و تغییرات قیمت در طولی این زمان تسویه‌ی قرارداد‌های باز دیگر کاربران را موجب نشده است. صرافی بایننس به منظور جلوگیری از تکرار این حادثه و جلوگیری از زیان ناخواسته‌ی کاربران از آن‌ها درخواست می‌کند تا طراحی و مکانیسم نوسانات قیمت را در این صرافی به‌طور کامل درک کنند. Binance

تجربه‌ی حادثه‌ی مشابه در دیگر صرافی‌ها فاجعه‌بار خواهد بود

معاملات قرارداد‌های آتی بیت کوین از سال ۲۰۱۷ (در زمانی که قیمت بیت کوین به سطح ۲۰ هزار دلار افزایش یافت) در میان فعالان بازار رمزارزها رواج یافته است. هم‌اکنون، گروه سی‌ام‌ای(CME Group)، صرافی بایننس و دیگر مراکز مبادلاتی امکان مبادلات قرارداد‌های آتی بیت کوین را برای کاربران فراهم می‌کنند.

تحلیلگران معتقدند درصورت تجربه‌ی حادثه‌ی مشابه در دیگر صرافی‌ها که از قدرت و انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به صرافی بایننس برخوردار هستند، نتایج فاجعه‌باری تجربه خواهد شد. جلن گود‌من(Glen Goodman)؛ نویسنده‌ی کتاب «معامله‌گر رمزارزی(The Crypto Trader)» در این رابطه اظهار داشت:

جهش سریع قیمت بدترین کابوس یک معامله‌گر را تشکیل می‌دهد. خوشبختانه سیستم معاملاتی صرافی بایننس از تسویه‌ی قرارداد‌های باز کاربران جلوگیری کرده است، اما تمامی صرافی‌ها در صورت وقوع حوداث مشابه پاسخگو نخواهند بود. Glen Goodman

وی همچنین اظهار داشت که این حادثه را باید یک هشدار برای دسته‌ای از فعالان بازار رمزارزها در نظر گرفت که از صرافی‌های کمتر شناخته شده و یا کوچک برای ارسال سفارش و انجام معاملات بزرگ استفاده می‌کنند. گود‌من افزود: «این حادثه به ما یادآوری می‌کند که در زمان انجام مبادلات در بازارهای مشتقات همانند قرارداد‌های آتی بیت کوین یک نهنگ عظیم‌الجثه می‌تواند تمامی ماهی‌های کوچک را به حاشیه‌ی بازار رانده و دارایی آن‌ها را تصاحب ‌کند.»

با این وجود وقوع این حادثه نگرانی کوری کلیپستن(Cory Klippsten)؛ سرمایه‌گذار شناخته شده در صنعت رمزارزها و بنیان‌گذار اسوان بیت کوین(Swan Bitcoin) را موجب نشده است. وی معتقد است که صنعت رمزارزها در گذشته حوادث مشابه متعددی را تجربه کرده است و می‌تواند چنین حوادثی را نادیده بگیرد.

نظر شما نسبت به افزایش قیمت قراردادهای آتی بیت کوین تا مرز ۱۰۰ هزار دلار در صرافی بایننس چیست؟ آیا درصورتی که این حادثه در صرافی دیگری اتفاق افتاده بود، هم اکنون فاجعه‌ی بزرگی را در بازاررمزارزها شاهد بودیم؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.