قیمت طلا کاهش یافت | افزایش بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده

قیمت طلا کاهش یافت | افزایش بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده

قیمت طلا صبح روز سه شنبه در آسیا کاهش یافت و به کمترین میزان خود در بیش از یک هفته گذشته رسید. بازدهی خزانه داری ایالات متحده پیش از تصمیم سیاستی فدرال رزرو افزایش یافت و امید به پیشرفت در مذاکرات بین اوکراین و روسیه جذابیت فلز زرد امن را کاهش داد.

معاملات آتی طلا و قیمت طلا تا ساعت 12:57 به وقت شرقی (4:57 بامداد به وقت گرینویچ) پس از رسیدن به پایین ترین سطح خود از 4 مارس در 1940 دلار در اوایل جلسه، با 1.01 درصد کاهش به 1940.95 دلار رسید.

بازدهی خزانه داری ایالات متحده در روز دوشنبه به بالاترین حد در دو سال و نیم اخیر رسید و سرمایه گذاران منتظر تصمیم سیاست فدرال رزرو هستند که روز چهارشنبه اعلام خواهد شد. انتظار می رود بانک مرکزی برای اولین بار در سه سال گذشته نرخ بهره را افزایش دهد.

بانک انگلستان تصمیم سیاستی خود را روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، ایزابل اشنابل، عضو هیئت اجرایی، ایگنازیو ویسکو، عضو شورای حاکم، و فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد، در کنفرانسی در همان روز صحبت می‌کردند. بانک ژاپن تصمیم سیاست خود را روز جمعه اعلام خواهد کرد.

بانک مرکزی استرالیا صورت‌جلسه آخرین جلسه خود را منتشر کرد، در حالی که بانک کره صورت‌جلسه جلسه هیئت ثبات مالی خود را در اوایل روز منتشر کرد. بانک خلق چین در اقدامی غافلگیرکننده، تسهیلات وام میان مدت یک ساله را بدون تغییر در 2.85 درصد نگه داشت.

قیمت طلا

روسیه و اوکراین دور چهارم مذاکرات را روز دوشنبه با پیشرفت اندکی در جهت پایان دادن به درگیری که با حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه آغاز شده بود، به پایان رساندند. این مذاکرات قرار است روز سه شنبه از سر گرفته شود.

در سایر فلزات گرانبها، پالادیوم 1 درصد کاهش یافت و به 2363.06 دلار در هر اونس رسید که در جلسه قبل با کاهش نگرانی از عرضه، بیش از 15 درصد کاهش یافت. ولادیمیر پوتانین، بزرگترین سهامدار غول معدنی روسی نورنیکل، روز شنبه به تلویزیون RBC روسیه گفت که این شرکت موفق شده است مسیرهای جایگزین برای تحویل پالادیوم خود را تضمین کند. با این حال، انتظار می‌رود که زنجیره تامین snafus ادامه یابد.

یک مقام بازار طی هفته گذشته اعلام کرد پالایشگاه‌های روسیه اجازه خواهند داشت فروش پلاتین و پالادیوم را در لندن، بزرگترین مرکز تجارت فلزات گرانبها در سطح جهان، از سر بگیرند. پالادیوم در هفته گذشته به دلیل نگرانی ها در مورد اختلالات عرضه از سوی تولیدکننده بزرگ روسیه، به رکورد 3440.76 دلار رسید.

قیمت نقره 0.4 درصد و پلاتین 0.1 درصد کاهش یافت.

برای مشاهده آخرین اخبار طلا و ارز می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی طلا و ارز شوید.