قیمت سورن پلاس XU7P در بازار چقدر است؟

قیمت سورن پلاس XU7P در بازار چقدر است؟
خلاصه اخبار

سورن پلاس XU7P چند وقتی است که در بازار عرضه شده و اکنون به ثبات قیمت خوبی پیدا کرده است و اکنون می خواهیم قیمت آن در بازار را بررسی کنیم.

سورن پلاس XU7P چند وقتی است که در بازار عرضه شده و اکنون به ثبات قیمت خوبی پیدا کرده است و اکنون می خواهیم قیمت آن در بازار را بررسی کنیم.

سورن پلاس XU7P یکی از محصولاتی است که ایران خودرو در مدت اخیر روانه بازار کرده است و در واقع توقف تولید پژو پارس باعث شد تا این خودرو در بازار عرضه شود و جای خالی پژو پارس را در سبد محصولات ایران خودرو پر کند. این خودرو در حقیقت نمونه بهینه شده سورن پلاس با پیشرانه EF7 است که به لحاظ طراحی ظاهری بسیار شبیه به این خودرو بوده اما در بخش قوای محرکه تفاوت های فاحشی وجود دارد. در کل باید بگوییم که همانطور که مشخص است پلتفرم سورن XU7P یا همان سورن پلاس بهینه، همان پلتفرم سمند بوده و عملا نسخه فیس لیفتی از سورن به شمار می رود و در کل شاهد طراحی اسپرت تری در خانواده سورن پلاس هستیم. 

در حال حاضر قیمت درب کارخانه سورن پلاس حدودا 469,000,000,000 تومان است و جزو اقتصادی ترین محصولات ایران خودرو به شمار می رود اما این خودرو در بازار با قیمت بالاتری به فروش می رسد و در حال حاضر با قیمت حدودی 612,000,000,000 تومان خرید و فروش می شود که قیمت دقیق آن در جدول زیر آمده است. البته شایان ذکر است که قیمت های جدول زیر به صورت روزانه بروزرسانی می شوند و ممکن است زمانی که شما این مطلب را مطالعه می کنید قیمتی که در متن آمده با قیمت جدول متفاوت باشد.

قیمت بازار و کارخانه

قیمت بازار (1403/08/01) 614,000,000 تومان
قیمت کارخانه (1403/08/01) 469,411,000 تومان

مشخصات فنی سورن پلاس XU7P

همانطور که مشخص است، نیروی محرکه سورن پلاس بهینه از پیشرانه XU7P تامین می شود که یک پیشرانه با حجم 1.8 لیتر، 4 سیلندر و 8 سوپاپ بوده که روی هم رفته 98 اسب بخار  قدرت و 146 نیوتن متر گ شتاور را از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می کند. نکته قابل توجه در این پیشرانه این است که این پیشرانه نسخه ارتقا یافته پیشرانه XU7 است که به دلیل ایجاد برخی تغییرات، مشکلاتی نظیر واشر زدن را در این پیشرانه کمتر می بینیم.

از نکات مثبتی که می توان در این خودرو به آن اشاره کرد مصرف سوخت این سورن پلاس بهینه است. مصرف سوخت میانگین این خودرو به ازای هر صد کیلومتر حدودا 7 لیتر است که عدد قابل قبولی در میان خودرو های تولید داخل است.

امکانات ایمنی و رفاهی سورن پلاس بهینه

این خودرو در بخش امکانات قوی ظاهر نمی شود و برخی امکانات را آن هم به دلیل استاندارد های 85 گانه در این خودرو می بینیم البته باید این نکته را در نظر داشت که در این رده قیمتی، رقبای این خودرو نیز امکانات زیادی را ارائه نمی دهند.

به هر حال سورن پلاس XU7P امکاناتی نظیر؛ 2 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر راهنما تعویض دنده (GSI)، کامپیوتر سفری، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، دیلایت، پوزیشن لامپ، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، سامانه پایش فشار باد تایرها، چراغ نقشه خوان، کلید های کنترلی روی فرمان و…. در خود جای داده است که امکانات و آپشن های به نسبت قابل قبولی است.

در ادامه می توانید ویدیوی تست و بررسی سورن پلاس XU7P را مشاهده کنید.

ویدیوی تست و بررسی سورن XU7P

منبع: آخرین خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *