قیمت خانه در تهران متری ۸۵ میلیون تومان!/ تعداد معاملات مسکن کاهش یافت

قیمت خانه در تهران متری ۸۵ میلیون تومان!/ تعداد معاملات مسکن کاهش یافت
خلاصه اخبار

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع مسکن معامله شده شهر تهران در خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد که نشان می‌دهد، قیمت هر متر واحد مسکونی در این ماه به بیش از ۸۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین تعداد معاملات در این ماه نسبت به خرداد ماه سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع مسکن معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران طبق آمار بانک مرکزی، در ماه خرداد 85 میلیون و 910 هزار تومان بود که حاکی از افزایش 1.1 درصدی نسبت به ماه قبل است.

تعداد معاملات مسکن در خردادماه کاهش یافت

در خرداد 1403، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به 3872 واحد رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 20.6 درصد و 14.1 درصد کاهش یافته است؛ همچنین از مجموع 3872 واحد معامله شده 1068 واحد برای واحدهای تا پنج سال ساخت بوده که بیشترین سهم را از مجموع معاملات شامل می‌شود؛ این سهم نسبت به خرداد ماه سال گذشته، حدود 1.1 درصد کاهش یافته است.

بالغ بر 503 واحد نیز برای واحدهای 16 تا 20 سال ساخت بوده که کمترین سهم را از مجموع معاملات شامل می‌شود؛ این سهم نسبت به خرداد ماه سال گذشته حدود 1.7 درصد کاهش یافته است.

جدول مسکن خرداد ماه

مرجع: تجارت نیوز