قیمت جهانی نفت امروز 9 اردیبهشت ۱۴۰۳/ چرا روند بازار نزولی شد؟

قیمت جهانی نفت امروز 9 اردیبهشت ۱۴۰۳/ چرا روند بازار نزولی شد؟
خلاصه اخبار

بهای معاملات نفت برنت با 1.33 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 88.21 دلار و بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به 83.66 دلار به ازای هر بشکه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود افزایش قیمت نفت در روز گذشته و رسیدن قیمت بهای هر بشکه نفت برنت به 89 دلار و 53 سنت، نگرانی در مورد عرضه نفت در ادامه استمرار تنش‌های خاورمیانه از افزایش قیمت آن حمایت می‌کرد.

به نظر می‌رسد به دنبال کاهش نگرانی‌ها، قیمت نفت نیز امروز وارد روند کاهشی شده است.

تلاش دولت آمریکا برای پایداری شرایط به دنبال انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا و کاهش تنش‌های منطقه‌ای، می‌تواند دلیلی برای کاهش قیمت نفت باشد.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در این هفته نوسانات قابل توجهی را تجربه کرد.

هفته گذشته جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، به رویترز گفت که رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه اول با ارائه داده‌های بیشتر می‌تواند بازنگری شود و تورم احتمالا پس از برخی عوامل که اقتصاد را مختل کرد، به سطوح عادی‌تر باز خواهد گشت.

گفته می‌شود به دنبال اظهارات جنت یلن مبنی بر تاثیر ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی بر قیمت نفت و داده‌های اقتصادی، بازار نفت درهفته گذشته با نوسان مواجه شده بود. انتظار می‌رود نوسانات این هفته نیز به دنبال اعتراضات جاری به منظور کاهش تنش‌های منطقه‌ای و پایان حملات، ادامه داشته باشد.

برای مطالعه بیشتر صفحه سوخت و انرژی را در تجارت‌نیوز دنبال کنید. 

مرجع: تجارت نیوز