قیمت جهانی نفت امروز 1398/02/26

قیمت جهانی نفت امروز 1398/02/26
خلاصه اخبار

قیمت نفت روز پنجشنبه همزمان با افزایش ریسک درگیری ها در منطقه خاورمیانه که باعث خنثی شدن تاثیر آمار افزایش ذخایر نفتی امریکا شد، برای سومین روز متوالی افزایش داشت.

به گزارش سیگنال، قیمت نفت برنت با 0.54 درصد معادل 39 سنت افزایش، 72 دلار و 16 سنت معامله شد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت امریکا نیز با 0.56 درصد معادل 35 سنت افزایش، در 62 دلار و 37 سنت معامله شد.

تحلیلگران معتقدند تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه، که منجر به فراخواندن کارکنان سفارت امریکا در بغداد به واسطه نگرانی از تهدیدهای ایران شد، دلیل افزایش قیمت ها بوده است. افزایش ذخایر نفت امریکا به همراه عدم اطمینان در رابطه با تصمیم اوپک برای ادامه توافق کاهش تولید نفت در ادامه سال باعث جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت ها شده است. توافق کاهش تولید اوپک تا این مقطع از سال 2019 باعث رشد 30 درصدی قیمت نفت شده است.

سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) روز سه شنبه اعلام کرد امسال تقاضا برای نفت این سازمان بیشتر خواهد شد. بنجامین لو، تحلیلگر کامودیتی در شرکت تحقیق و سرمایه گذاری Phillip Futures در سنگاپور، با اشاره به نقش اختلالات عرضه در حمایت از قیمت نفت، گفت اوپک هنوز بیانیه ای روشن از برنامه عرضه اعلام نکرده است.

کاهش عرضه ایران و ونزوئلا به دلیل تحریم های امریکا، تاثیر محدودیت تولید نفت به رهبری اوپک را افزایش داده است. اوپک پلاس که شامل اعضای اوپک به همراه متحدان این سازمان از جمله روسیه است، ماه آینده دور هم گرد می آیند تا در خصوص ادامه کاهش توافق پس از ماه ژوئن، بحث و گفتگو داشته باشند.

قیمت جهانی نفت امروز 1398/02/26

آمار منتشر شده اداره اطلاعات انرژی امریکا (EIA) نشان دهنده افزایش غیر منتظره سطح ذخایر نفت به بالاترین میزان از اوج سپتامبر 2017 است در حالی که ذخایر بنزین بیش از پیشبینی ها کاهش یافته است. ذخایر نفت در هفته منتهی به 10 می، 5.4 میلیون بشکه افزایش داشته است. این آمار در حالی تحلیلگران را غافلگیر کرد که آن ها انتظار کاهش 800 هزار بشکه ای ذخایر را داشتند.