قیمت جهانی طلا به روند صعودی بازگشت؛ نرخ رسمی دلار ثابت ماند

قیمت جهانی طلا به روند صعودی بازگشت؛ نرخ رسمی دلار ثابت ماند

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

قیمت جهانی هر انس طلا در معاملات امروز با ۰.۵۶ درصد رشد به ۱۵۷۸.۹۰ دلار رسید. در حالیکه شیوع ویروس کرونا و عدم اطمینان سرمایه‌گذاران از نتایج آن توجهات را دوباره به سمت طلا برگردانده، قیمت دلار اعلامی از سوی بانک مرکزی بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی ماند.

با وجود عدم تغییر نرخ رسمی دلار نسبت به روز گذشته و افزایش ۴۰۰ تومانی آن در ابتدای هفته جاری، قیمت دلار در بازار آزاد روند افزایشی را طی کرد و به قیمت ۱۳,۶۷۰ تومان رسید.

ارزهای یورو و پوند نیز امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش و ۰.۱۹ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ترتیب ۱۴,۷۷۰ و ۱۷,۲۲۹ تومان معامله شدند.

به نقل از اقتصاد‌گردان، در حالی که اختلاف نرخ نیمایی و سنای دلار در سامانه سنا به میزان ۹۰۰ تومان گزارش می‌شود اما اختلاف نرخ حواله دلار نیمایی با نرخ دلار بازار آزاد به حدود ۱۳۰۰ تومان رسیده و بررسی‌های یک‌ماهه نشان می‌دهد که قیمت دلار نیمایی به طور میانگین ۱۳۴۰ تومان از قیمت دلار در بازار آزاد ارزان‌تر است.

این میزان اختلاف در ابتدای سال جاری بیش از ۴۵۰۰ تومان بود، به طوری که نرخ دلار نیمایی حدود ۸۴۰۰ تومان و نرخ دلار در بازار آزاد در سطح ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان قرار داشت. از ابتدای امسال بازار شاهد افزایش نرخ دلار نیمایی و نزدیک شدن آن به نرخ دلار در بازار آزاد بوده، نزدیک شدن این دو به نظر می‌رسد در راستای افزایش انگیزه صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی بوده که آن‌ها ارزهای خود را در بازار آزاد به فروش نرسانند.

بر اساس تحلیل صورت گرفته برای قیمت دلار، در صورت شکسته شدن مقاومت ۱۳,۲۰۰ تومان باید منتظر نرخ رسمی ۱۳,۵۰۰ برای آن باشیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.