قیمت تور شفق قطبی مهر ۱۴۰۳/ سفری برای دیدن پدیده‌ای جوی اما لوکس و گران

قیمت تور شفق قطبی مهر ۱۴۰۳/ سفری برای دیدن پدیده‌ای جوی اما لوکس و گران
خلاصه اخبار

شفق قطبی پدیده جوی کره زمین است، پدیده ظهور نورهای رنگی و متحرک در آسمان شب. اگر می‌خواهید این پدیده جوی را از نزدیک ببینید تورهای شفق قطبی مخصوص شماست اما قیمت تور شفق قطبی چقدر است؟

به گزارش تجارت نیوز ،

 این نورهای رنگارنگ متشکل از ذرات باردار الکتریکی خورشیدی است که با جو زمین برخورد می‌کنند. این نورها معمولا صورتی و سبز کمرنگ هستند . با این حال، ممکن است هاله‌ای از رنگ‌های قرمز، آبی و حتی بنفش هم داشته باشند.

اگر در زمان و مکان درستی باشید می‌توانید شاهد این پدیده بی‌نظیر از نزدیک باشید. برای این منظور باید خود را به «کمربند نورهای شمالی» که درست در داخل دایره قطب شمال واقع شده نزدیک کنید. این کمربند که به «منطقه شفق قطبی» نیز معروف است، چندین مقصد شامل اسکاندیناوی و شمال اروپا از جمله ایسلند، سوئد، فنلاند، گرینلند و نروژ را پوشش می‌دهد. 

بهترین زمان برای دیدن این منظره هیجان‌انگیز بین ماه‌های شهریور تا فروردین ماه است. پس اگر قصد سفر برای دیدن شفق قطبی دارید از همین حالا اقدام کنید.

قیمت تور شفق قطبی 

 با تورهای سفر به مورمانسک روسیه، نروژ و فنلاند می‌توانید این پدیده را مشاهده کنید.

اگر قصد سفر به مورمانسک روسیه را دارید علاوه بر دیدن شفق قطبی از جاذبه‌هایی مانند: ساحل تخم اژدها در تریبرکا، عبور از جاده مورمانسک تا تریبرکا،آشنایی با سنت های مردم اقوام سامی، بازدید از مراکز نگهداری گوزن‌های مناطق قطبی، دیدار از محل پرورش سگ‌های هاسکی، سورتمه سواری، بازدید از کشتی یخ شکن لنین، بازدید از آلیوشا، روستای یخی مورمانسک، تجربه اقامت در کلبه‌های شیشه ای ایگلو، ایستگاه‌های بسیار زیبای مترو مسکو، نقطه صفر، میدان سرخ، دورنمای کلیسای سنت باسیل و آرامگاه لنین، باغ الکساندر، میدان مانژ، آرامگاه سرباز گمنام، پارک و پل شیشه ای زاریادیا، مرکز خرید گوم، گشت آزاد در خیابان تاریخی آربات هم می‌توانید دیدن کنید.

قیمت تور مورمانسک از 21 میلیون تومان به اضافه هزار و 550 دلار برای 6 شب اقامت در هتل و یک شب اقامت در ایگلو‌های شیشه‌ای شروع می‌شود و تا 39 میلیون تومان به اضافه هراز و 250 دلار برای 8 شب اقامت به فروش می‌رسد.

 هلسینکی پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور فنلاند است. هلسینکی را با معماری‌ خیره‌کننده‌اش می‌شناسند. تور فنلاند تنها به دیدن شفق قطبی ختم نمی‌شود بلکه شما را به تجربه‌های منحصر به فردی مانند سورتمه‌سواری با گوزن‌ها و هاسکی‌ها، سفر با اسنوموبیل در جنگل‌های بکر و بازدید از دهکده بابانوئل می‌برد.

قیمت تور شفق قطبی فنلاند با مبلغ‌های متفاوتی به فروش می‌رسد به عنوان مثال تورها قیمت از حدود 50 میلیون تومان هزینه پرواز به اضافه چهار هزار و 990 یورو برای هشت شب اقامت یا 60 میلیون تومان به اضافه دو هزار و 500 یورو دارند.

قیمت تور ترکیبی فنلاند، سوئد، نروژ و دانمارک هم شروع قیمت از سه هزار و 290 یورو به اضافه هزینه ریالی پرواز برای مدت 15 روز سفر دارد.

علاوه بر دیدن شفق قطبی در نروژ، کلیسای جامع اسلو، کلیسای جامع شمالگان، قلعه آکرشوس، جاده اقیانوس اطلس و پارک مجسمه ویگلاند از دیدنی‌های جذاب در تور نروژ محسوب می‌شوند. موزه کشتی وایکینگ و منطقه لیلهامر نیز از دیگر جاذبه‌های نروژ است که مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

کشور سوئد به خاطر داشتن مناظر خیره کننده، دهکده‌های ماهیگیری زیبا، سرزمین گوزن‌های شمالی و آفتاب تابستانی بی‌پایان خود معروف است. از مناطق گردشگری آن نیز می‌توان به پارک ملی Kosterhavet، مارسترند Marstrand، شهر تاریخی مالمو، شهر ساحلی ایستد و مجمع الجزایر استکهلم اشاره کرد. 

مکان‌های دیدنی دانمارک با زیبایی‌های منحصر به فردشان برای گردشگران جذابیت خاصی دارند. از موزه‌های بی‌شمار تا خانه‌های رنگی و جذاب. از مناطق گردشگری دانمارک هم می‌توان به باغ تیوولی کپنهاگ دانمارک، بندرنیهاون کپنهاگ، موزه ملی دانمارک، گالری ملی دانمارک، کاخ کریستینسبورگ کپنهاگ، کاخ فردریکسبورگ، خانه لِگو و پل اورسوند که نماد اسکاندیناوی است اشاره کرد.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *