قیمت بیت کوین همچنان در حال اوج‌گیری؛ ۱۴,۰۰۰ دلار!

قیمت بیت کوین همچنان در حال اوج‌گیری؛ ۱۴,۰۰۰ دلار!
به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

قیمت بیت کوین همزمان با افزایش نوسانات در بازارهای سهام، توانست به ۱۴,۰۰۰ دلار و بیشترین میزان در ۳۳ ماه گذشته برسد.

به گزارش کوین دسک، پادشاه ارزهای دیجیتال ساعاتی پیش در برخی صرافی‌ها توانست با عبور از سد مقاومت ۱۴,۰۰۰ دلاری، رکورد ۱۴,۰۴۷ دلار را ثبت کند. این قیمت، بالاترین میزان از ژانویه ۲۰۱۸ تا به حال است.

هفته گذشته قیمت بیت کوین تا مرز ۱۳,۸۸۰ دلار (اوج قیمت ژوئیه ۲۰۱۹) پیش رفت اما موفق به شکستن این مقاومت نشد. در آن زمان موج جدید شیوع ویروس کرونا باعث شده بود تا شاهد افزایش فشار فروش در بازارهای سهام و بازار ارزهای دیجیتال باشیم.

شایان ذکر است که با وجود اصلاح قیمت بیت کوین طی هفته گذشته، حمایت ناحیه ۱۳,۰۰۰ با قدرت عمل کرد. این در حالی است که قوت‌گرفتن شاخص دلار باعث شد تا قیمت طلا به کمترین قیمت یک ماهه خود و محدوده ۱,۸۶۰ دلار برسد. اوضاع برای بازارهای سهام هم بسیار بد بود و از ماه مارس تا به حال، بدترین هفته خود را پشت سر گذاشتند.

شاید بتوان گفت که اصلاح قیمت بیت کوین تا ۱۳,۰۰۰ دلار و جهش آن به ۱۴,۰۰۰ دلار (بیشترین قیمت ۳۳ ماه گذشته) چندان هم دور از انتظار نبوده است. در حال حاضر احساسات حاکم بر بازار بسیار مثبت است؛ گفته می‌شود که ورود شرکت‌های بزرگی نظیر اسکوئر (Square) و مایکرواستراتژی (MicroStrategy) به بازار بیت کوین از جمله عواملی است که احساسات مثبت بر بازار را تقویت کرده است.

نیک کوت (Nick Cote)، تحلیل‌گر و معامله‌گر، در اظهارنظر خود گفت:

بیت کوین در حال حاضر گزینه سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی برای بنگاه‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌هاست.

اگر قیمت بیت کوین بتواند جای پای خود را در محدوده ۱۳,۸۸۰ دلار و اوج قیمت ژوئیه ۲۰۱۹ محکم کند، هدف بعدی شکستن مقاومت‌های ناحیه ۱۵,۸۰۰ تا ۱۶,۰۰۰ دلار است.

در حال حاضر هر واحد بیت کوین در ناحیه ۱۳,۹۰۰ دلار معامله می‌شود. قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال از اوایل ماه اکتبر (مهر) تا به حال جهشی ۲۵ درصدی داشته است. پس از ماه آوریل، این بزرگترین جهش بیت کوین است.