قیمت بیت کوین احتمالا قبل از رکوردشکنی بار دیگر اصلاح خواهد شد!

قیمت بیت کوین احتمالا قبل از رکوردشکنی بار دیگر اصلاح خواهد شد!
خلاصه اخبار

قیمت بیت‌ کوین در روزهای اخیر نوسانات شدیدی را تجربه کرده است و این موضوع، نگرانی‌هایی را در بین معامله‌گران به وجود آورده است. برخی تحلیل‌گران معتقدند افزایش تمایل معامله‌گران به معاملات فیوچرز بیت‌ کوین، می‌تواند به کاهش شدید قیمت‌ها منجر شود. به گزارش میهن بلاکچین، در همین حال، تحلیل‌گران دیگری همچنان به آینده قیمت …

قیمت بیت‌ کوین در روزهای اخیر نوسانات شدیدی را تجربه کرده است و این موضوع، نگرانی‌هایی را در بین معامله‌گران به وجود آورده است. برخی تحلیل‌گران معتقدند افزایش تمایل معامله‌گران به معاملات فیوچرز بیت‌ کوین، می‌تواند به کاهش شدید قیمت‌ها منجر شود.

به گزارش میهن بلاکچین، در همین حال، تحلیل‌گران دیگری همچنان به آینده قیمت بیت‌ کوین خوش‌بین هستند و افزایش شدید سود باز (OI) را نشانه‌ای مثبت برای روند صعودی می‌دانند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

لیکویید شدن پوزیشن‌های لانگ بیت کوین

معامله‌گر مشتقات با نام مستعار TheKingfisher، در پستی در پلتفرم X در تاریخ 17 اکتبر (26 مهر) بیان کرد:

فعالیت‌های معاملاتی فعلی در محدوده 68,400 دلار، با نوسانات قبلی در 29 جولای (8 مرداد) شباهت دارند؛ زمانی که قیمت‌ها تنها پنج روز بعد به سطح 49,000 دلار کاهش یافتند.

طبق نظر این تحلیل‌گر، به دلیل افزایش نوسانات قیمتی، هزینه هج کردن بیشتر شده و استفاده از اهرم نیز گران‌تر شده است. TheKingfisher توضیح داد:

حتی معامله‌گرانی که با اهرم 50 برابری در بالاترین قیمت خرید کرده‌اند هنوز لیکوئید نشده‌اند، زیرا قیمت‌ها در سطح 67,350 باقی مانده‌اند. احتمال لیکوئید شدن طی 24 ساعت آینده 62.48٪ است.

علاوه بر این، وی اشاره کرد که استخر نقدینگی در حال رشد است و هنگامی که این اتفاق بیافتد، ممکن است شاهد یک خروجی از نوع کندل دارت مول (Darth Maul) باشیم. وی همچنین هشدار داد که سقوط قیمت به سطح 61,300 دلار می‌تواند بسیار دردناک باشد.

نمودار لیکوییدیشن بیت کوین - منبع: TheKingfisher
نمودار لیکوییدیشن بیت کوین – منبع: TheKingfisher

در همین حال، مایکل ون د پوپ (Michael van de Poppe)، بنیان‌گذار MN Capital، نیز نظری مشابه داشت و اظهار کرد که بیت‌ کوین همچنان از همان الگویی پیروی می‌کند که در هفت ماه گذشته برقرار بوده است. ون د پوپ، در پلتفرم X نموداری به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد آخرین حرکت بیت‌ کوین بالای 68,000 دلار بوده و گاوها نقدینگی سمت عرضه را در حدود 65,000 دلار دریافت کرده‌اند.

بر اساس این نمودار، قیمت بیت‌ کوین احتمالاً ابتدا کاهش می‌یابد تا نقدینگی سمت تقاضا را در حدود 64,130 دلار جمع‌آوری کند و سپس یک صعود دیگر خواهد داشت. وی افزود:

فکر می‌کنم کمی اصلاح خواهیم داشت؛ این اصلاح نهایی خواهد بود و سپس از هفته آینده به سوی ATHهای جدید حرکت خواهیم کرد.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم‌فریم 12 ساعته - منبع: Michael Van de Poppe
نمودار قیمت بیت کوین در تایم‌فریم 12 ساعته – منبع: Michael Van de Poppe

علاوه بر این، افزایش اخیر میزان سود باز معاملات فیوچرز بیت‌ کوین، برخی از تحلیل‌گران را نسبت به احتمال یک اصلاح نزولی برای پاکسازی پوزیشن‌های لانگ نگران کرده است.

به گزارش وتل لونده (Vetle Lunde)، تحلیل‌گر ارشد K33 Research، در تاریخ 16 اکتبر (25 مهر)، سود باز معاملات فیوچرز بیت‌ کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) به رکورد جدید 179,745 بیت‌ کوین، معادل حدود 1.2 میلیارد دلار در نرخ‌های فعلی، رسید. وی افزود:

سود باز از 10 اکتبر (19 مهر) تاکنون به میزان 32,440 بیت‌کوین افزایش یافته است. شرکت‌کنندگان فعال بازار به این رشد دامن می‌زنند و شاهد 40٪ رشد هفتگی در میزان مواجهه با بازار بوده‌اند.

سود باز معاملات فیوچرز بیت کوین در بورس CME - منبع: K33 Research
سود باز معاملات فیوچرز بیت کوین در بورس CME – منبع: K33 Research

آیا افزایش سود باز، قیمت بیت‌ کوین را افزایش می‌دهد؟

با این حال، همه تحلیل‌گران بر این باور نیستند که افزایش سود باز نشانه‌ای از یک اصلاح شدید قیمت است. معامله‌گر ناشناس بیت‌کوین با نام Wicked معتقد است که افزایش اخیر سود باز معاملات فیوچرز بیت‌ کوین در بورس CME، نشانه‌ای از صعود بیشتر قیمت بیت کوین است.

همچنین، طبق اطلاعات پلتفرم کوین‌گلس (CoinGlass)، افزایش سود باز در معاملات فیوچرز بیت‌ کوین، نشانه‌ای از یک حرکت قیمتی قابل‌توجه در آینده است.

منبع: حساب CoinGlass در پلتفرم X

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *