قوی‌ترین خودروی تاریخ بنتلی رونمایی شد

قوی‌ترین خودروی تاریخ بنتلی رونمایی شد
خلاصه اخبار

دنیای اقتصاد :

بنتلی نسل جدیدی از مدل اسپرت ‌کنتینانتال را رونمایی کرده و می‌گوید این قوی‌ترین خودروی سواری است که تاکنون ساخته است. کنتینانتال موتور هیبرید-الکتریکی دارد و از سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه خواهد شد.به گزارش بی‌بی‌سی، با آمدن کنتینانتال، بنتلی استفاده از موتور دوازده‌سیلندر را متوقف خواهد کرد. موتور دوازده‌سیلندر از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات بنتلی از زمان تاسیس این کارخانه بوده است.بنتلی مانند دیگر خودروسازان تلاش می‌کند میزان تولید آلودگی خودرو‌هایش را کاهش دهد. اولین مدل الکتریکی بنتلی سال آینده به بازار خواهد آمد و این شرکت می‌گوید همه محصولاتش را تا سال ۲۰۳۰ کاملا الکتریکی خواهد کرد.

بنتلی با ساخت یک مدل قوی از کنتینانتال می‌خواهد به طرفدارانش اطمینان دهد که نبود موتور دوازده‌سیلندر و الکتریکی شدن بر هویت این کارخانه تاثیری نخواهد گذاشت. قدرت موتور هیبرید کنتینانتال که ترکیبی از یک موتور هشت‌سیلندر و یک موتور الکتریکی است، 782 اسب‌بخار است. شتاب صفر تا 100کیلومتر در ساعت خودرو 3.1ثانیه و حداکثر سرعتش 335کیلومتر در ساعت است.بنتلی می‌گوید خودرو با نیروی باتری می‌تواند تا 81کیلومتر حرکت کند. خودرو با یک باک پر و باتری شارژ‌شده تا 859کیلومتر حرکت می‌کند. ظاهر خودرو تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارد. مهم‌ترین تغییر در طرح جلوپنجره و چراغ‌هاست. خودرو از شاسی نسل قبلی استفاده می‌کند. این شاسی در گروه فولکس‌واگن، مالک بنتلی ساخته شده و پورشه عضو دیگر این گروه هم از آن در مدل پانامرا استفاده کرده است.

قابلیت پارک کردن و فراخواندن خودرو با تلفن همراه از جمله امکانات تازه‌ای است که به نسل جدید اضافه شده است. این فناوری‌ها به‌ویژه برای مشتریان چینی جذاب است و بنتلی امیدوار است بتواند با آن توجه ثروتمندان در چین را جلب کند. قیمت پایه خودرو در بریتانیا 236هزار پوند (حدود 300هزار دلار) است. بنتلی در سه ماه اول سال جاری میلادی بیش از دوهزار و 500دستگاه کنتینانتال فروخته که حدود یک‌سوم فروش کارخانه است. پرفروش‌ترین مدل بنتلی شاسی‌بلند بنتایگاست.

مرجع: دنیای اقتصاد

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *