قدردانی ابراهیم‌پور از پزشکیان؛ رئیس‌جمهور به دانشجویان اهمیت می‌دهد

قدردانی ابراهیم‌پور از پزشکیان؛ رئیس‌جمهور به دانشجویان اهمیت می‌دهد
خلاصه اخبار

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با قدردانی از رفتار امروز رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران گفت: دکتر پزشکیان با رفتار خود در این مراسم، یک الگو برای دیگر مسئولان دانشگاهی شد. امیدواریم این رویکرد مثبت ادامه پیدا کند و در سال‌های آینده هم شاهد چنین فضایی در دانشگاه‌ها باشیم.

به گزارش ایسنا، متن یادداشت فرشاد ابراهیم‌پور نماینده ایذه و باغملک در مجلس درباره حضور رئیس‌جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران، که در اختیار خبرنگار ایسنا قرارداده،‌ به شرح زیر است:

«امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه تهران با حضور رئیس‌جمهور، شاهد یک اتفاق بسیار خوب و الهام‌بخش بودیم؛ دکتر پزشکیان به عنوان یک مسئول دانشگاهی با رفتار محترمانه و صمیمانه خود نشان دادند که واقعا به صدای دانشجویان اهمیت می‌دهند.

دکتر پزشکیان به دانشجوی معترض فرصتی برای صحبت دادند که این حرکت نه تنها نشانه‌ای از احترام به نظرات جوانان بود که حکایت از یک مدیریت دلسوزانه و آگاه در دانشگاه دارد.

در دنیای امروز، باید جوانان احساس کنند که حق بیان نظرات و انتقادات خود را دارند. دکتر پزشکیان با این کار خود، فضایی فراهم کرد که دانشجویان بتوانند آزادانه دغدغه‌های خود را مطرح کنند. این نشان می‌دهد که دکتر پزشکیان نه تنها یک مدیر است بلکه به‌عنوان یک الگوی اخلاقی، به جوانان اعتقاد دارد و برای آن‌ها ارزش قائل است.

قطعا ایجاد فضایی برای انتقاد و بیان نظرات، به تقویت فرهنگ نقد سازنده در دانشگاه کمک می‌کند تا دانشجویان نه فقط در تحصیلات که در زندگی اجتماعی‌شان نیز پیشرفت کنند. دکتر پزشکیان با این اقدام خود، دانشجویان را تشویق کردند که بدون ترس از قضاوت، نظرات‌شان را با دیگران به اشتراک بگذارند؛ این رفتار نشان‌دهنده حمایت دکتر پزشکیان از دانشجویان است چرا که خیلی از دانشجویان در دوران تحصیل با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو شده و احساس می‌کنند هیچ‌کس صدای آن‌ها را نمی‌شنود اما دکتر پزشکیان نشان داد که آن‌ها مهم هستند و باید بتوانند در مورد مسائل خود صحبت کنند. این کار نه تنها به افزایش روحیه دانشجویان کمک می‌کند که به آن‌ها این نکته را یادآوری می‌کند که باید یکدیگر را در دانشگاه حمایت کنند.

در نهایت دکتر پزشکیان با رفتار خود در این مراسم، یک الگو برای دیگر مسئولان دانشگاهی شد. امیدواریم این رویکرد مثبت ادامه پیدا کند و در سال‌های آینده هم شاهد چنین فضایی در دانشگاه‌ها باشیم.

به امید روزهایی که همه ما بتوانیم آزادانه و بدون هیچ دغدغه‌ای، نظرات و ایده‌های‌مان را مطرح کنیم.»

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *