قاهره: هر اقدامی که امنیت و ثبات منطقه را تهدید کند، محکوم است

قاهره: هر اقدامی که امنیت و ثبات منطقه را تهدید کند، محکوم است
خلاصه اخبار

تهران-ایرنا- وزارت خارجه مصر با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران تاکید کرد: هر اقدامی را که منجر به تهدید امنیت و ثبات منطقه شود، محکوم می کنیم.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تلویزیون العربی، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: تنش های بوجود آمده در خاورمیانه را که تازه ترین آن، تجاوز اسرائیل به ایران است، با نگرانی زیاد دنبال می کنیم.

در این بیانیه آمده که قاهره نسبت به هرگونه درگیری خطرناک که امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند، هشدار می دهد.

وزارت خارجه مصر اضافه کرد: هر اقدامی که امنیت و ثبات منطقه را تهدید کند و درگیری ها را گسترش دهد، محکوم است.

قاهره همچنین خواستار آتش بس فوری در غزه و لبنان شد.

پیش از این عربستان، امارات، عمان، یمن، قطر،کویت، مالزی، پاکستان و عراق نیز در بیانیه هایی، تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا ، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه صبح روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *